معاون بنیاد شهید گلستان:

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان گلستان از رونمایی جلد کتاب «دلیران صحرا» در یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور در گنبدکاووس خبر داد.

یادواره‌های شهدا کارکرد استراتژیک دارند

به گزارش گلستان24؛محمدعلی طالع‌زاری شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از وظایف اصلی و همیشگی مدیران و مسوولان است، اظهار کرد: این فرهنگ‌سازی باید از نسل جوان و نوجوان شروع شده و از همان سنین کودکی شرایط نهادینه‌سازی این فرهنگ فراهم شود.

وی با بیان اینکه نسل جوان معمولا برای فهم ارزش‌های جنگ در هر کشوری به رفتار مسوولان با سربازان، آسیب‌دیدگان و خانواده‌های آنان نگاه می‌کنند، افزود: امروز نسل جوان ما ناظر عملکرد ما در حوزه تکریم جانبازان و ایثارگران و بزرگداشت مقام شهدا و خانواده‌های معظم و معزز آنها هستند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان گلستان با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره‌ها و نکوداشت مقام شهدا در کشور ما تقویت روحیه ایثار و شهادت و البته تجلیل از مقام شامخ شهدای عزیز است، خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا تکریم و بزرگداشت کشته‌شدگان خود در جنگ را با طرح‌هایی در مدارس و فضای اجتماعی با شکوه خاصی برگزار خواهند کرد.

طالع‌زاری با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا در ایران اسلامی کارکرد استراتژیک داشته و به نوعی سیلی زدن به دشمنان محسوب می‌شود، ادامه داد: هر ساله در سطح استان گلستان بالغ بر 600 یادواره شهدا برگزار می‌شود که کارکرد آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه نخستین بار ایده برگزاری یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور توسط استاندار سابق و نماینده ولی فقیه در استان گلستان مطرح شد، تصریح کرد: سال گذشته برای نخستین بار این مراسم به میزبانی استان گلستان و شهرستان گرگان برگزار شد که با استقبال بسیار خوب مردم شیعه و سنی سه استان شمالی کشور روبه‌رو شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان گلستان با تاکید بر اینکه عموما بانوان ترکمن در مراسمات این چنینی شرکت نمی‌کنند، اضافه کرد: در مراسم یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور در سال گذشته بالغ بر نصف سالن را همین بانوان فرهیخته و غیور ترکمن تشکیل داده بودند.

طالع‌زاری سبقه خوب و درخشان گنبدکاووس را در حوزه وحدت و صمیمت اقوام و مذاهب یکی از علت‌های انتخاب این شهر به عنوان میزبان یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور دانست و گفت: مدیران و به ویژه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز همواره تاکید بر اجرای برنامه‌های بزرگ استانی و ملی در گنبدکاووس داشته‌اند.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر رونمایی از جلد کتاب دلیران صحرا نوشته «سیدعلی کریمیان» از نویسندگان بومی شهرستان گنبدکاووس پیرامون شهدای اهل سنت، اضافه کرد: ایشان که یکی از جانبازان و فعالان فرهنگی و ارزشی استان گلستان به شمار می‌روند تدوین این کتاب را به تازگی آغاز کرده‌اند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار