با حمایت بسیج علمی انجام شد :

حسن محمودی مخترع جوان گلستانی توانست پرینتر سه بعدی با کاربرد صنعتی را با حمایتهای مالی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان اختراع کند .

مخترع گلستانی بزرگترین پرینتر سه بعدی کشور را ساخت

به گزارش گلستان24؛حسن محمودی مخترع جوان گلستانی صبح امروز شنبه 19 اسفندماه در حاشیه گردهمایی مخترعین گلستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری علم و فناوری در خصوص اختراع جدیدش گفت : این اختراع پرینتر سه بعدی یا صنعتی نام دارد که بزرگترین پرینتر از نظر اندازه در کشور است .

محمودی افزود : این پرینتر در مقایسه با پرینترهای خانگی و اداری خیلی بزرگتر و با ابعاد 80 در 80 سانتی متر می باشد .

وی تصریح کرد : علاوه بر ابعاد خاص ، نوع مدار این پرینتر طوری است که سرعت پرینت گرفتن را افزایش می دهد و همچنین دقت چاپ نیز بالا رفته و بیشترین کارکرد آن روی مصارف صنعتی متمرکز شده است .

این مخترع جوان گلستانی اضافه کرد : این اختراع به همراه طراحی ، تحقیق و مطالعه و ساخت و تست آن نزدیک به 6 ماه وقت برد و بارها نیز آزمون و خطا روی آن صورت گرفته است .

محمودی یادآور شد : نمونه های مشابه این محصول از چین وارد کشور می شود و قیمت خارجی آن نیز خیلی گران است و نمونه های ساخت داخلی هم داشتیم اما اندازه آن خیلی کوچک بود لذا تصمیم گرفتیم مدل بزرگ آن را بومی سازی کنم .

وی ادامه داد : در این اختراعی که توسط من صورت گرفت ، سازمان بسیج علمی استان گلستان از من خیلی حمایت کرد یعنی 4 و نیم میلیون تومان وام بلاعوض با توجه به کاربردی بودن اختراعم و نیاز کشور به این اختراع از طرف این سازمان به من داده شد .

محمودی در خصوص تولید انبوه این اختراع گفت : هنوز برای تولید انبوه کاری نکردیم اما اگر حمایت مالی بشود حتما در دستور کار قرار می گیرد .

در ادامه با حضور هادی پور معاون طرح و برنامه سازمان علمی و پژوهشی کشور از این پرینتر سه بعدی رونمایی شد .

در این مراسم معاون طرح و برنامه سازمان بسیج علمی کشور  بعد از شنیدن توضیحات مخترع قول داد تا از این اختراع در سطح کشوری حمایت شود .

گفتنی است حسن محمودی متولد سال 68 شهر گرگان دارای مدرک تصحیلی لیسانس برق و عضو شرکت دانش بنیان شتابگران فناوری گلستان است که در کار ساخت و تحقیقات دستگاه می باشد .

IMG_5109

 

ارسال نظر

آخرین اخبار