رئیس سازمان بسیج علمی گلستان:

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان از برگزاری اردوهای جهادی علمی و پژوهشی خبر داد و گفت: این اردوها سبب آشنایی نخبگان با فضاهای کاری جامعه و شناسایی و حل مشکلات این مناطق می‌شود.

اردوهای جهادی پژوهشی در استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24؛ به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان گلستان، اسماعیل مهدیانی در جلسه کارگروه شهرستانهای سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان و خانه نخبگان علمی بسیج اظهار داشت: هر مجموعه‌ای در کنار نیروهای اجرایی خود نیاز به یک اتاق فکر و به قول ما یک اتاق اندیشه‌ورز دارد تا بتواند به عوامل اجرایی که ممکن است فرصت فکر کردن نداشته باشند، ایده و مشاوره بدهد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان افزود: نخبگان به جهت تخصص، آینده نگری و تدوین برنامه‌هایی که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد می‌توانند بهترین اتاق فکر باشند و در این کارگروه‌ها وجود نخبگان و صاحب‌نظران علمی ضروری است اما شاهدیم که زیاد شدن همین کارگروه‌ها هم به یک آسیب در کشور ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما مجموعه های مختلف زحمت زیادی می کشند، تصریح کرد :  باید سعی کنیم همیشه روحیه تشویق و تقویت نکات مثبت را داشته باشیم چون منفی نگری به ما ضربه می زند و ناامیدی بوجود می آورد و به کار جمعی لطمه می زند .

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان خاطرنشان کرد: باید جلسات کارگروه‌ها با هدف برگزار شود و خروجی‌های مشخص باشد، در سال‌های گذشته نخبگان به علت اینکه احساس می‌کردند پس از پایان جلسه به کار گرفته نمی‌شوند و یا جلسات خروجی خاصی ندارد به این‌گونه جلسات واکنش خوبی نشان ندادند.

مهدیانی اظهار کرد: حضور نخبگان و افراد موفق در این جلسات می‌تواند الگوساز باشد و وقتی نحوه رسیدن خود به هدف را تشریح کنند سبب می‌شود بقیه هم بفهمند و اگر مسیر درستی ندارند خودشان را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: دو هدف عمده کارگروه‌ها کمک کردن به رده‌های بسیج برای اجرای برنامه‌ها و کمک به تحقق جامعه اسلامی است، به عنوان مثال اگر یک کارگروهی در مورد آسان کردن شیوه یک برنامه یا کاهش هزینه عمل کند به آن رده کمک کرده و یا اینکه حذف برنامه‌های اضافی هم می‌تواند نوعی کمک به رده‌ها باشد.

مهدیانی گفت: مسائلی را دنبال کنیم که ابتدا قابلیت حل و تبیین موضوع در بسیج وجود داشته باشد و سپس بعد از بررسی و کارشناسی به ادارات و نهادها منتقل شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان از برگزاری اردوهای جهادی علمی و پژوهشی خبر داد و گفت: نخبگان و پژوهشگران می‌توانند با توجه به تخصصی که دارند با شرکت در اردوهای جهادی و بازدید از این مناطق مشکلات را شناسایی و برای حل آن پیشنهاد دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار