معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مطرح کرد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: میزان صادرات استان گلستان به کشور های حاشیه دریای خزر در سال ۹۵ بیش از ۷۲ میلیون دلار بوده است.

صادرات ۷۲ میلیون دلاری گلستان به کشورهای حاشیه دریای خزر

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، درویش‌علی حسن زاده در حاشیه شانزدهمین اجلاس شورای همکاری اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر (icbc) اظهار داشت: میزان صادرات استان گلستان به کشورهای حاشیه دریای خزر در سال 95 بیش از 72 میلیون دلار بوده و در شش ماه نخست سال 96 نیز میزان صادارت استان به این کشورها بیش از 30 میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: عمده اقلام کالایی صادر شده به این کشورها شامل لبنیات، رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی، مصالح ساختمانی، مواد شوینده، گل و گیاهان تزئینی، میوه و تره بار و صیفی‌جات، خوراک دام و طیور، توتون،فرآورده‌های شیمیایی و محصولات پلاستیکی است.

حسن زاده افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی که با بررسی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات فراروی تجار و بازرگانان همراه است، منجر به افزایش حجم مبادلات تجاری کشور خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: 5 کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان در حاشیه دریای خزر قرار دارند و جمعیت این کشورها نزدیک به260 میلیون نفر است که با لحاظ کردن کشورهایی که به لحاظ جغرافیایی بسیار به هم نزدیک هستند بیش از 300 میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شوند.

وی اظهار کرد: این یعنی بازار 300 میلیونی که فرصت بسیار مناسبی برای تجارت و برنامه‌ریزی برای تامین نیازمندی های هم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار