رئیس سازمان صنعت و معدن گلستان:

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: امسال باید ۹۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود که سهم استان گلستان ۲۲ هزار و ۶۰۱ شغل است.

بیش از ۲۲ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان 24، حسینقلی قوانلو در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دستگاه در سال 95 اظهار داشت: در سال 96 باید 970 هزار شغل در کشور ایجاد شود که سهم استان گلستان 22 هزار و 601 شغل است.

وی یادآور شد: از این میزان 12 هزار و 31 شغل سهم سازمان صنعت و معدن و تجارت است که با ایجاد این اشتغال نرخ بیکاری استان گلستان با یک در صد کاهش به 11.9 درصد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گلستان در شاخص‌های عملیاتی سال 95 در بین 31 استان کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد که در این شاخص مهم‌ترین موضوع تحقق بهبود فضای کسب و کار در استان بوده است.

قوانلو گفت: در حوزه عملکردی نیز که شامل رشد ارزش افزوده تولیدات صنعتی، سهم در ارزش افزوده صنعتی و تغییرات اشتغال است، استان گلستان در جایگاه نوزدهم قرار گرفته، که با توجه به رتبه‌های نازل استان در سنوات گذشته که هیچ‌گاه از رتبه‌های 25 و 26 بالاتر نبوده نشان از رشد و توسعه صنعتی استان در سال‌های اخیر دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: مهمترین علت در این بخش به تعداد واحدهای صنعتی استان و کوچک بودن بیشتر آنها بازمی‌گردد، که با وجود ایجاد واحدهای بسیار در استان، در طول دولت یازدهم باز هم با جایگاه واقعی خود فاصله داریم .

در این جلسه مدیران 4 واحد تولیدی استان حاضر شده، مشکلات خود در زمینه تولید را با استاندار و مدیران ارشد استانی و مدیران عامل بانک‌ها در میان گذاشتند و پیرامون مسائل آنان تصمیم گیری شد.

انهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار