معاون امور اقتصادی استانداری گلستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: سرجمع اعتبارات اشتغالزایی استان بیش از یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که بخش عمده ای از آن ابلاغ شده است.

ایجاد یکهزار و 600 شغل در استان

به گزارش گلستان24؛معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: امسال در بخش های مختلف اعتبارات اشتغالزایی برای استان پیش بینی شد که می توان به اعتبارات بند الف و ب تبصره 18، 1.5 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی، مشاغل خانگی و تفاهمنامه های بین نهاد ریاست جمهوری و بانک ها اشاره کرد.

 

وی افزود: سرجمع اعتبارات اشتغالزایی استان بیش از یکهزار و 700 میلیارد تومان بوده که بخش عمده ای از آن ابلاغ شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بیان کرد: در حال حاضر مشکلی بابت پول و تسهیلات نداریم و متقاضیان واجد شرایط می توانند از آن برخوردار شوند.

 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: در این زمینه رتبه دهم کشور را داریم و تاکنون بیش از 190 میلیارد تومان از محل رونق تولید و 291 میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم از سوی بانک ها تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.

 

ربیعی افزود: در بحث نوسازی و بازسازی برخی بنگاه های اقتصادی که مستهلک شده یا ماشین آلات آن نیاز به نوسازی دارد، در جایگاه هفتم کشور قرار داریم و با اینکه اعتبارات به تازگی ابلاغ شده اما 103 پرونده به بانک ها معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: در این بخش 9 پرونده بالغ بر  10 میلیارد و 600 میلیون تسهیلات دریافت کرده اند و بیش از 30 پرونده نیز در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

 

ربیعی درخصوص اعتبارات بند الف و ب تبصره 18، اظهارکرد: 320 میلیارد تومان پرونده تشکیل و به بانک ها معرفی شده است که پیش بینی می شود با این تسهیلات یکهزار و 600 شغل در استان ایجاد شود.

 

وی افزود: در بحث اشتغال روستایی نیز سهم استان از 20 میلیارد تومان سال گذشته به 80 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار