در چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

عبدالرضا دادبود، شهردار جدید گرگان، گفت: ترجیح ما بر این است به شمال شهر گرگان که از نظر خدمات و امکانات، ضعیف است، بیشتر رسیدگی شود.

تأکید ویژه شهدار گرگان برای رسیدگی به شمال شهر

به گزارش گلستان24؛به نقل از پاسرو؛ چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان به تصویب چند طرح عمرانی اختصاص داشت که احداث بلوار و تعریض خیابان و پیاده روسازی در برخی محلات شهر که از جمله محلات کم برخوردار نیز بشمار می روند از جمله این لوایح بود.

ناصر گرزین، یکی از اعضای شورای شهر پیرامون تصویب این لایحه ها ابراز کرد: باید در طرح های عمرانی و خدماتی محله محوری مدنظر قرار بگیرد، اینطور نباشد که در برخی محلات میلیون ها تومان هزینه شود و در برخی دیگر اقدامی صورت نگیرد بلکه باید سعی کنیم عدالت را در توسعه همه محلات شهر مدنظر قرار بدهیم.

علیرضا حاج محمدعلی، معاون توسعه مدیریت منابع شهرداری گرگان در این خصوص خاطرنشان کرد: ما موظفیم تمام محلات را به چشم و نگاه عادلانه بببینیم کمااینکه در یک سال و نیم اخیر، زیرسازی و آسفالت بیشتر در ناحیه شمال و شمال شرق شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه نگاه اگر عمران درمانی و عدالت عمرانی باشد می توانیم با یکدیگر اقدامات ارزشمندی ارائه بدهیم، متذکر شد: کار فرهنگی که نمود فیزیکی ندارد را نمی شود روی زیرساخت های خراب عمرانی قرار داد.

معاون توسعه مدیریت منابع شهرداری گرگان همچنین پیشنهادی ارائه کرد و گفت: افراد خیر متقاضی که تمایل داشته باشند می توانند هزینه فضای سبز و مبلمان شهری را بپردازند تا تحت عنوان خیرین شهری بنام خود آنان ثبت شود.

سید محمد مرتضوی از دیگر اعضای شورای شهر نیز اظهار کرد: بحث خیرین شهری پیشنهاد خوبی است اما خود پارک و فضای سبز نیز می تواند با مزیت های اقتصادی تعریف شود و مدلی ساخته شود که منفعت اقتصادی در آن لحاظ شود.

وی افزود: اینکه ما در بودجه سال آینده یکسان نگری داشته باشیم مطرح نیست بلکه باید امکانات حداقلی را در محلات بوجود بیاوریم تا در مقایسه با همدیگر از امکانات مساوی و حداقلی برخوردار شوند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد آقای دادبود(شهردار گرگان) مقرر است توجه به سرمایه گذاری در شمال شهر شود.

عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: ما در بودجه سال 97 باید توجه ویژه به برخی محلاتی داشته باشیم که تا به امروز نسبت به آنها توجهی نشده است، مانند برخی پارک ها در برخی محله ها که از نظر شکل ظاهری نمی توان نام آنها را پارک گذاشت در حالیکه در قسمت های مرفه نشین شهر(جنوب شهر گرگان) پارک هایی با هزینه قابل توجهی ساخته شده است و در این نگاه عدالت به خوبی اجرا نشده است.

شهردار گرگان نیز گفت: باید از خود بپرسیم چند نفر از ما اگر پول داشته باشیم شمال گرگان را برای زندگی انتخاب می کنیم؟ شاید ترجیح بسیاری بر این باشد که در شمال گرگان زندگی نکنند چرا که از امکانات بهره مند نیست و ضعف های خدماتی دارد لذا توجه ما بر این است که بیشتر بر این مناطق رسیدگی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار