یادداشت/ مهدی باقریان

سال 96 با همه غم‌ها و شادی‌هایش در حال غروب کردن است و باد صبا خبرهای خوبی از طلوع درخشان خورشید اقبال گلستان در سال 97 آورده است.

طلوع خورشید اقبال گلستان در سال 97

به گزارش گلستان24؛دیگر چند روزی تا پایان سال 1396 با همه غم‌ها و شادی‌هایش باقی نمانده است، سالی که  حتی اگر ناکامی‌های عدم اجرای درست برجام و دلبستن‌های مدیران اجرایی به خارج از مرزها و پیرمردهای کاخ‌نشین اروپا و آمریکا را فاکتور بگیریم، سالی بود که بیش از هر چیز با قلب‌های ایرانیان بازی‌هایی ناجوانمردانه کرد و قامت‌های بزرگی را خم و گونه‌های بسیاری را خیس کرد.

از زلزله ویرانگر و دردناک کرمانشاه گرفته و کشتی «سانچی» تا حادثه ترور مجلس و سقوط هواپیمای تهران – یاسوج همه و همه نشان داد که دنیا آبستن حوادثی است که گاه روی ناخوشایندی دارد که روح آدمی را از درون می‌خشکاند و قلب را به شدت می‌فشارد و گویا سال 96 بستر مهیایی برای ای روی زمخت دنیا شده است.

گلستانی‌ها نیز که پس از سال‌های 94 و 95 در انتظار سالی پر نشاط و پر امید بودند تا خاطرات تلخ حادثه «منا» و خشکسالی‌های زمین کشاورزی را فراموش کنند امسال نیز اسیر خشکسالی‌های دوجانبه آب و هوایی و مدیریتی شدند و بیش از آنکه به سمت توسعه و پیشر گام بردارند سراشیبی سقوط در اقتصاد را پیش گرفتند که کاهش صادرات، تولید و افزایش بیکاری ارمغان این سال پر آلام برای مردمان نگارستان ایران بود.

اما آنگونه که باد صبا خبر می‌آورد گویا گلستان در سال 97 محمل حوادثی است که کام مردمان این خطه سرسبز را شیرین کرده و باسرافرازی سینه‌هاشان را جلو می‌دهد تا با غرور ناشی از پیشرفت کمی آینده را روشن‌تر از گذشته ببینند.

همه شواهد و قرائن نوید سالی سرشار از شادکامی، پیروزی و البته تحولات بزرگ در استان گلستان را می‌دهد، استانداری توسعه‌گرا، با توجه به سرمایه‌گذاری، مشی اعتدالی، نگاه متوازن به شرق و غرب استان، توجه جدی به پروژه‌های بزرگ و ارتباطات قوی با پایتخت تنها بخشی از چراغ‌های روشنی است که در مسیر پیش‌روی گلستانی‌ها قابل مشاهده است.

حضور ائمه جمعه‌ای انقلابی و گفتمان‌محور همچون حجج‌اسلام محمود ترابی در گنبدکاووس، سیدمحمد دلبری در گالیکش و حسینعلی دشتی‌‌زاده در خان‌ببین که نگاه‌های توسعه‌محور و پیشرفت‌مدار آنها گلستان را روز به روز به جلو خواهد برد و مسوولان اجرایی را با گام‌هایی راسخ‌تر روانه میدان خدمت می‌کند، در کنار تغییرات مثبت فرمانداران به ویژه در شرق استان گلستان و حضور محمد حمیدی در کلاله، سیدرسول حسینی در آزادشهر و محمود سالاری در رامیان که هر سه این‌بار در کنار سخنوری مرد‌عمل و کارهای بزرگ هستند گوشه دیگری از افق روشن گلستان در سال 97 است.

شروع پروژه‌های بزرگی همچون بزرگ‌ترین پروژه «گلخانه هیبریدی» در گنبدکاووس، آغاز پروژه تولید برق از زباله در آزادشهر سرمایه‌گذاری‌های تولید انرژی‌های نو در روستاهای کلاله و بخش «داشلی‌برون» گنبدکاووس، پروژه‌های صنعتی بزرگ غرب استان نیز حاکی از تحرکات خوب اقتصادی در سال 97 است که می‌تواند جیب گلستانی‌ها را پُرپول، جای‌جای گلستان را آباد و دل‌های مردمان را شاد و مسرور کند.

از سویی دیگر لایحه منطقه آزاد «اینچه‌برون» که در کمیسیون‌های مربوطه به تصویب رسیده نیز در ماه‌های آغازین سال 1397 در صحن علنی مطرح و به احتمال زیاد مصوب خواهد شد که در کنار آغاز پروژه راه‌آهن گرگان به مشهد مقدس و اتصال خط ریلی اینچه‌برون به شبکه ریلی کشور گام‌های بلندی برای توسعه گلستان خواهند بود.

آنچه در این مجال تاکید بر آن ضروری به نظر می‌رسد این است که در کنار همه این اتفاقات مثبت و سازنده مهم‌ترین نکته حفظ اتحاد و یکپارچگی مردمان خوب استان گلستان در سراسر این استان سرسبز و ولایتمدار است که بسیاری از دشمنان و نفوذی‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد دو‌ قطبی‌های شرق و غرب استان گلستان و یا دمیدن در تنور اختلافات قومی و مذهبی این مهد برادری و برابری را با توطئه‌های خود به حاشیه برده و کام شیرینی‌های سال بعد را نیز در دهانمان تلخ کنند.

اینجاست که هر گلستانی مومن و میهن‌دوستی می‌داند که ارتقا و رشد خود را باید در ارتقای استان خود جستجو کند و با مقابله هوشمندانه در برابر دشمنی‌های بدخواهان هر روز در تقویت و استحکام‌بخشی به وحدت و همدلی کوشا باشند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار