مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از برگزاری جلسه توسعه گردشگری هزارپیچ در فرمانداری گرگان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی خبر داد.

اجرای پروژه در هزارپیچ اولویت بندی می شود

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به این که مراحل واگذاری هزارپیج به شهرداری گرگان در شورای عالی جنگل ها به عنوان پارک جنگلی مانند النگدره در حال انجام است، جلسه توسعه گردشگری آن برگزار شد.

وی با این توضیح که این جلسه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرمانداری گرگان برگزار شد، افزود: در زون بندی انجام شده در هزارپیچ مکانی برای سرویس بهداشتی و نمازخانه پیش بینی شده است که قرار شد این زمین در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا پروژه را اجرا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با تاکید بر این که باید اولویت های هزارپیچ مشخص شود، ادامه داد: در این جلسه شهرداری گرگان نظرش این بود که آبرسانی و روشنایی از اولویت های اصلی در هزارپیچ است.

وی با بیان این که زون بندی هزارپیچ انجام شده و جزییات طرح گردشگری آن مشخص است، تصریح کرد: تامین زیرساخت های اولیه گردشگری از مهم ترین اولویت ها در هزارپیچ است.

اجرای پروژه در هزارپیچ اولویت بندی می شود

کریمی یادآور شد: بعد از هماهنگی با منابع طبیعی با همکاری شهرداری گرگان اجرای پروژه در هزارپیچ اولویت بندی می شود و بر اساس اولویت بندی در هزارپیچ اقدام می کنیم.

شایان ذکر است؛ از تپه سوگله یا هزارپیچ به عنوان یکی از ظرفیت های قوی گردشگری در مرکز استان یاد می شود که در ۳۰ سال گذشته با وجود وعده های بی شمار مسئولان برای اجرای طرح های گردشگری و حتی تله کابین و شهربازی مدرن، مورد بی مهری قرار گرفته و از حداقل امکانات گردشگری برخوردار نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار