مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از آماده‌باش بودن 90 آمبولانس در سطح این استان خبر داد.

آماده باش 47 پایگاه جاده‌ای و شهری در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمد دادجو ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: 90 آمبولانس برای چهارشنبه‌سوری به صورت آماده‌باش هستند 30 آمبولانس پشتیبان نیز برای خدمت‌رسانی به مردم آماده هستند.

وی از آماده‌باش بودن 47 پایگاه جاده‌ای و شهری در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: 47 پایگاه جاده‌ای و شهری در حال آماده‌باش هستند که شامل 21 پایگاه جاده‌ای و 26 پایگاه شهری است.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز کرد: دو مرکز تروما در شرق و غرب استان گلستان فعال است مرکز تروما در بیمارستان شهید مطهری شهرستان گنبدکاووس و بیمارستان پنجم آذر شهرستان گرگان فعال هستند.

دادجو خاطرنشان کرد: مراکز سوختگی در بیمارستان پنجم آذر شهرستان گرگان و شهر خان‌ببین فعال است آموزش‌هایی در راستای چهارشنبه‌سوری به دانش‌آموزان در سطح مدارس استان گلستان دادیم.

وی بیان کرد: در صورت وقوع حادثه در چهارشنبه آخر سال افراد خونسردی خودشان را حفظ کنند و با شماره تلفن 115 و یا 125 تماس بگیرند و از تجمع کردن در محل حادثه خودداری کنند تا عملیات امداد و نجات به سهولت انجام شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز کرد: در صورت وقوع حادثه مصدوم را آرام نگه دارند و لباس‌های تنگ و انگشتر و کمربند را از تن مصدوم خارج کنند برای رفع سوختگی فقط از آب استفاده کنند به هیچ عنوان از یخ، خمیردندان و غیره برای رفع سوختگی استفاده نکنند تا امدادگران به محل حادثه حاضر شوند.

دادجو یادآور شد: در صورت سوختگی در چشم آن را با آب لوله‌کشی شهر شستشو دهند و از مالیدن پلک با دست جدا خودداری کنند از هیچ قطره استریل چشمی استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: تمامی بیمارستان‌های استان گلستان در حالت آماده‌باش هستند و همه با نه گفتن به مواد احتراق و آتش‌ساز امنیت را به جامعه هدیه کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار