رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: شوراهای حل اختلاف بر اساس ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی از سال ۸۱ تاسیس و راه اندازی شد.

سازش بیش از 37 درصد پرونده های مختومه شده در شعب شورای حل اختلاف گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان، احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: از ابتدای سال جاری 80 هزار و 452 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان گلستان مختومه شده است.

 

وی افزود: شوراهای حل اختلاف بر اساس ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی از سال 81 با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا ماهیت قضایی آن ازپیچیدگی کمتری برخوردار است، تأسیس و راه اندازی شدند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: بیش از 37 درصد پرونده های مختومه شده در شعب شورای حل اختلاف گلستان با تلاش اعضا و سازش طرفین ختم به خیر شده است.

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان ترویج فرهنگ صلح و سازش را هدف اصلی شوراهای حل اختلاف دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش کارکنان ایثارگر شوراهای حل اختلاف گلستان در دی ماه سال جاری بیش از شش هزار فقره پرونده مختومه شد.

 

وی در پایان جمع کل اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف استان را 718 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد به صورت پاره وقت و تمام وقت با شوراهای حل اختلاف همکاری دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار