مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بازدید بیش از ۵۲ هزار و ۷۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از منطقه نمونه گردشگری خالدنبی شهرستان کلاله در ایام نوروز خبر داد.

بازدید بیش از ۵۲ هزار و ۷۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از منطقه نمونه گردشگری خالدنبی

به گزارش گلستان 24؛به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در ایام نوروز امسال پنجاه و دو هزار و هفتصد و شصت و نه بازدید از منطقه نمونه گردشگری خالد نبی شهرستان کلاله به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: از این آمار چهل و هفت هزار و صد و یازده نفر به صورت غیر اسکان و پنج هزار و ششصد و پنجاه و هشت نفر همراه با اسکان بوده است.

 

کریمی گفت: در روز طبعیت (13فروردین) امسال آماری بسیار مناسب از بازدید مسافرین و گردشگران از این منطقه با جمع کل چهار هزار و هشتصد و چهارده نفر به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: از این تعداد 416  نفر همراه با اسکان و چهار هزار و سیصد و نود و هشت نفر به صورت غیر اسکان بوده است.

 

 زیارتگاه خالد نبی در 55 کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو واقع شده است.

 

بقعه حضرت خالد نبی(علیه السلام) را می توان  به خاطر قرارگیری در منظر طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز از مقصد های مهم زیارتی گردشگری در شرق گلستان نام برد.

 

در مجاورت زیارتگاه خالد نبی دره ایی وجود دارد که درآن سنگ قبرهایی است که آدم را متعجب می کند.

 

این گورستان بی شک یکی از قدیمی ترین گورستان‌های کشورباسنگ مزارهای بسیارمنحصربه‌فرد و بی نظیربه شمار می‌آید. کاربرد این سنگ قبرها هنوز مشخص نیست اما به گفته مردم محلی منطقه این مکان همان جایی است که خالد نبی(علیه السلام) در آن دعا کرد که قومش به سنگ تبدیل شود ودست کفار به آن ها نرسدحتی بعضی از اهالی معتقدند قسمتی ازدیوار معروف اسکندرهم از این منطقه عبور کرده است.

 

این منطقه از ظرفیت های باستانی نیز برخوردار است و وجود مزار باستانی، چشمه خضر نده به اهمیت این مجوعه افزوده است و به تنهایی میدان کار پژوهشی بزرگی برای پژوهشگران تاریخ، باستان شناسی، مردم شناسی، مرمت آثار و اشیاء، زمین شناسی، جغرافی، زیست، جانور شناسی، گیاه شناسی و... است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار