مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با یادآوری جاذبه های فراوان و توانمندی این استان در حوزه گردشگری، گفت: با این وجود شهرداری گرگان نگاه و توجه چندانی به گردشگری ندارد.

شهرداری گرگان صدای میراث فرهنگی گلستان را هم درآورد

به گزارش گلستان24،  ابراهیم کریمی در نشستی با جوانان دهه هفتادی استان گلستان افزود: اولویت شهرداری گرگان در بحث ترافیک است و نگاهی به گردشگری ندارد به عنوان مثال هنوز موفق به اخذ تابلو تبلیغاتی برای معرفی مکان های گردشگری استان از شهرداری گرگان نشده ایم.

شهرداری گرگان صدای میراث فرهنگی گلستان را هم درآورد
پیش از این شمار دیگری از مسوولان گلستان و کارشناسان اهل فن حتی برخی اعضای شورای شهر گرگان نیز گفته بودند در برنامه های شهرداری مرکز استان اولویت و یا راهبردی برای موضوعات فرهنگی وجود ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان همچنین خطاب به جوانان استان با اظهار اینکه ساختمان های تاریخی با اولویت واگذاری برای فعالیت جوانان داریم، گفت: در بسیاری از شهرها بناهای تاریخی به کافه های سنتی، خانه هنر، فیلم و مانند آن تبدیل شده است، در گلستان نیز ده ها ساختمان تاریخی داریم که حاضریم با اولویت فعالیت جوانان آن ها را واگذار کنیم.
وی اضافه کرد: در راستای فرهنگ سازی و شناساندن ظرفیت های استان با شهرداری ها، فرمانداران و بخشداران تفاهم نامه ای را برای معرفی ظرفیت ها امضاء کرده ایم.
وی برگزاری تورهای گردشگری در شناسایی ظرفیت های استان را مؤثر دانست و گفت: کتاب نامه گردشگری و میراث گلستان در دست تهیه است و در سایت جدید میراث که به چند زبان می باشد بخش گردشگری مجازی ایجاد شده است.
وی همچنین به تولید کلیپ برای هر شهرستان و انتشار آن در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: میراث فرهنگی به تنهایی توان کار در همه حوزه ها را ندارد به همین خاطر انجمن حمایت از میراث در روستاها تشکیل شده تا از ظرفیت مردم برای حراست از میراث فرهنگی استان استفاده شود.
کریمی در خصوص موزه باستان شناسی گرگان گفت: بسیاری از اشیاء نگهداری شده در حال نابودی بود به همین خاطر تعمیرات موزه را شروع کردیم و در تلاشیم تا نوروز 95 کار را به پایان برسانیم.
وی در مورد پل تاریخی آق قلا نیز گفت: در حفاری از این پل بخش های جدیدی پیدا شد که در روند تعمیر این پل تاخیرهایی را ایجاد کرده است اما اکنون ردیف اعتباری برای آن مشخص است و پیمانکاران در حال بازسازی آن هستند.
به گزارش روز دوشنبه میراث فرهنگی گلستان، مشاور جوانان استاندار نیز در این نشست گفت: گلستان پتانسیل های بالایی در حوزه انواع گردشگری مذهبی، طبیعی و روستایی دارد که متاسفانه نتوانسته ایم از آن بهره مندی لازم را ببریم.
علی نصیبی با بیان این که گلستان تنها به عنوان استان عبوری (برای گذر مسافران) مطرح بوده است، ادامه داد: در شناسایی ظرفیت های استان گلستان موفق عمل نکرده ایم.
وی تصریح کرد: در حوزه جوانان علاوه بر کارگروه ها، کمیته هایی را با حضور جوانان فعال در حوزه دولتی و غیردولتی راه اندازی کردیم.
نصیبی با بیان این که در جمع حاضر این نشست جوانان دغدغه مند و پرسشگر دهه 70 حاضر هستند افزود: سعی داریم علاوه بر استفاده از اندیشه های خلاقانه این جوانان آن ها را با حوزه فعالیت ادارات دولتی آشنا کنیم.
در ادامه این نشست، علی شهریاری مشاور جوان فرماندار کردکوی در حوزه روستایی نیز گفت: نیاز است که با نگاه ویژه به گردشگری زمینه توسعه استان فراهم شود.
علیرضا شاهینی از جوانان فعال عرصه هنر نیز در این جلسه گفت: برخی شهرها در استان هایی مانند کردستان و لرستان به واسطه هنر گردشگران را جذب می کنند.
وی ادامه داد: در گلستان با وجود تنوع موسیقی و هنرهای مختلف کاری برای جذب گردشگر در این زمینه انجام نمی شود.
شاهینی افزود: ما استادان بزرگی مانند استاد لطفی را داریم اما برای مزارش هیچ کاری انجام نشده است در حالی که با استفاده از نام این هنرمندان و موسیقی اقوام می توانیم گردشگران بسیاری جذب کنیم.
در این جلسه تنی چند از جوانان به بیان نظرات خود پرداختند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار