نصرت الله محمودزاده نویسنده جدیدترین کتابش با عنوان " ادم شویی" را دارویی تلخ برای مخاطبان ادبیات دفاع مقدس می داند که واقعیت های جنگ را مطرح کرده است.

"آدم شویی" داروی تلخی برای مخاطبان ادبیات دفاع مقدس است

به گزارش گلستان24؛نصرت‌الله محمودزاده نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از انتشار جدیدترین کتاب خود با عنوان «آدم شویی»  از سوی انتشارات کتاب نیستان خبر داد و گفت: این کتاب مجموعه داستانی متشکل از 6 داستان کوتاه است که در 120 صفحه منتشر می‌شود.

وی با اشاره به نگارش این داستان ها گفت: از زمانی که در جنگ بودم و از دورانی که به نگارش 20 کتابی که تاکنون نوشته‌ام‌،گذشته است،‌ به نکته‌های حساسی می‌رسیدم که در قالب داستان کوتاه قابل بیان بود، از طرفی نگاه عمیق افرادی که در جنگ بودند و دوست نداشتند دیده شوند،‌ موجب شد که من  این دیده نشدن بعد ازجنگ را که در نوع خود یک تراژدی محسوب می‌شود,در قالب داستان کوتاه بیان  کنم.

محمودزاده تصریح کرد:‌ شخصیت‌ها و قهرمان‌های داستان‌های این مجموعه در جامعه ما فراوانند, در آسایشگاه‌ها و یا منازلشون دوران سخت پس از جنگ را سپری می‌کنند،‌ آیا این‌ها بخشی از جنگ و جامعه ما نیست؟ من به خود جرئت دادم تا این تلخی‌های جنگ را موشکافانه و بی‌پروا بنویسم، گاهی ما نزد پزشک می رویم و او مجبور است برای بهبود وضعیت ما داوری تلخ تجویز کند‌،  من این داروی تلخ را به خوانندگان دفاع مقدس می‌خورانم تا بدانند که جنگ سیاه و سفیدنیست و سختی‌های بعد از جنگ است که دفاع ما را مقدس می‌کند.

وی افزود:  دلیل اینکه اکنون در دنیا ما را جنگ طلب معرفی می‌کنند‌،  این است که ما جنگ طلب نیستیم و این دشمن را وادار به تبلیغات دروغین می‌کند‌، پس بهتر است، ما خود این واقعیت را بگوییم که ما نرفتیم بجنگیم، بلکه رفتیم دفاع کنیم.

این نویسنده افزود: شخصیت های این داستان ها در دو عملیات لورفته کربلای 4 و والفجر مقدماتی  هستند.شخصیت ها یی که همه به نوعی در  واقعیت  جنگ نمود عینی دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار