فرماندار علی آباد از توابع استان گلستان گفت که در نیمه اول فروردین امسال 2 میلیون و 173 هزار و 658 نفر از جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهرستان دیدن کردند که بیشترین آنها مهمان منطقه زیبا و جنگلی آبشار کبودوال بودند.

بازدید مسافران نوروزی از جاذبه های دیدنی علی آباد کتول

به گزارش گلستان24؛ کبودوال تنها آبشار تمام خزه ای ایران بوده که در 5 کیلومتری جنوب علی آبادکتول در محل تفرجگاه عمومی شهر و در دل منطقه ای جنگلی واقع شده است.
این جاذبه طبیعی در دامنه کوه هارون در عرصه ای به وسعت 4 کیلومترمربع واقع شده و زیبایی آن چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد، طبیعت بکر و رودخانه با صفای کبودوال نیز در این منطقه واقع است.
جهت دسترسی آسان به این منطقه ؛تابلوهای راهنمای آبشار کبودوال در حاشیه جاده اصلی گرگان - علی آباد - آزادشهر نصب شده است که آبشار و جنگل کبودوال را برای مسافران معرفی می کند.
آب زلال، شفاف و قابل شرب کبودوال از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع 1780 متر سرازیر می شود و زمزمه حرکت آن در داخل جنگلی انبوه؛ آرامش بخش است.
در پارک جنگلی کبودوال زیرساخت های گردشگری همچون توقفگاه خودرو، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و پایگاه انتظامی ایجاد شده است.
براساس اعلام فرمانداری علی آباد، حسن هدایتی کتولی همچنین اضافه کرد: امسال میزان اقامت گردشگران در شهرستان 330 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در این مدت 632 مورد بازدید نظارتی نیز از مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران انجام شد.
شهرستان علی آباد با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت دارای 4 شهر علی آبادکتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و حدود 76 روستا است.
علی آبادکتول در 35 کیلومتری شرق گرگان واقع است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار