استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: راه‌آهن (ایران - ترکمنستان – قزاقستان) از مبدأ گرگان موجب تحول اقتصادی در این سه کشور خواهد شد.

راه‌آهن (ایران – قزاقستان) موجب تحول اقتصادی منطقه می‌شود

پایگاه خبری گلستان24، سید مناف هاشمی صبح یکشنبه در نشست با استاندار قزل اوردا قزاقستان، اظهار کرد: راه‌آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان از مبدأ گرگان یکی از ظرفیت‌های مهم استان گلستان بوده که منجر به تحول اقتصادی در کشورهای واقع‌شده در مسیر این خط آهن بین‌المللی خواهد شد.

وی افزود: گلستان دارای ظرفیت‌های فراوان و کم‌نظیری مانند انرژی، نفت و گاز، گردشگری، پرورش خاویار و آبزیان است که تقویت روابط تجاری با قزاقستان می‌تواند به شکوفایی بیشتر این ظرفیت‌ها و توسعه مناسبات مشترک منجر شود.

هاشمی تصریح کرد: قزاقستان هم دارای ظرفیت‌های فراوانی مانند معادن و کشاورزی بوده که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از ظرفیت استان‌های گلستان در ایران و قزل اوردا در قزاقستان بیشتر استفاده کرد.

وی بابیان گلستان دروازه ورود ایران به اروپا از طریق خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان است، خاطرنشان کرد: کشورهای واقع در مسیر این خط آهن می‌توانند نقش مهمی در رونق اقتصادی کشورهای خود و آسیای میانه ایفا کنند.

استاندار گلستان به وجود محله قزاق محله در گرگان اشاره و اظهار کرد: ما از شهروندان قزاق این مناطق به‌طور کامل حمایت می‌کنیم و در تلاش هستیم با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های مناسب، شرایط زندگی را برای آن‌ها آسان‌تر کنیم.

به گفته هاشمی، ایران مبتکر طرح گفتگوی تمدن‌ها در جهان است و با تعامل مناسب در سال‌های اخیر، روابط مناسبی با کشورهای جهان برقرار کرده است.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار