رئیس اداره پنبه سازمان جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: زراعت آفتابگردان کمترین سمپاشی را نسبت به سایر محصولات کشاورزی نیاز دارد زیرا این گیاه از آفات مشکل‌سازی برخوردار نیست.

زراعت آفتابگردان به سمپاشی کمتری نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارد

به گزارش گلستان24؛  علی موسی‌خانی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: زراعت آفتابگردان کمترین سمپاشی را نسبت به سایر محصولات کشاورزی نیاز دارد زیرا این گیاه از آفات مشکل‌سازی برخوردار نیست و نیازی نیست که کشاورزان از حشره‌کش برای دفع این آفات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارتخانه و سازمان جهادکشاورزی این است که محصولاتی که نیاز آبی کمی دارند و یا با آب کمتری می‌توانند به عملکرد قابل قبولی دست پیدا کنند استفاده کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: محصولات آفتابگردان به دلیل اینکه ریشه‌های گسترده و عمیقی دارد می‌تواند آب مورد نیاز خودش را تامین کند و نیاز به آبیاری کمتری نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارد.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: آفتابگردان در شرایط کم‌آبی عملکرد قابل قبولی برای کشاورزانی که این کشت را در اراضی خود انجام دادند را خواهد داشت.

وی اذعان کرد: دانه آفتابگردان دارای 40 لغایت 45 درصد روغن است و این روغن از کیفیت خوبی برخوردار است و از کنجاله آن نیز در دامداری‌ها استفاده می‌شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: زراعت آفتابگردان کمترین سمپاشی را نسبت به سایر محصولات کشاورزی نیاز دارد زیرا این گیاه از آفات مشکل‌سازی برخوردار نیست و نیازی نیست که کشاورزان از حشره‌کش برای دفع این آفات استفاده کنند.

موسی‌خانی بیان کرد: محصولی که در این اراضی کشت می‌شود تقریبا ارگانیک بوده و زمان کشت محصول آفتابگردان از 15 اسفندماه است و این گیاه تحمل بسیار خوبی نسبت به سرما دارد و در کشت دوم این گیاه نیز در پاییز انجام می‌شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان یادآور شد: در طی چند سال اخیر ارقام پرپتانسیل و زودرسی آفتابگردان را به کشاورزان ارائه دادیم و کشاورزان در مزارع خود از عملیات کم‌خاک‌ورزی استفاده کنند تا شاهد عملکرد بسیار خوب این محصول در مزارع خود باشند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار