مدیرکل فرودگاه های استان گلستان:

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان از خرید و نصب چند دستگاه جدید در این فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: با توجه به دستگاه های جدیدی که نصب شده ما جزو بهترین فرودگاه ها از نظر ناوبری هوایی هستیم و ظرف پانزده سال آینده نیاز به نصب هیچ دستگاهی نداریم و همین ها پاسخگو هستند.

فرودگاه گلستان، جزو بهترین فرودگاه های کشور از نظر ناوبری هوایی است

به گزارش گلستان24؛به نقل از پاسرو؛ رامین آذری، مدیرکل فرودگاه های استان گلستان، در جلسه تقدیر از اقدامات نوروزی و برنامه های استقبال از بهار شهرداری گرگان، گفت: در نوروز امسال چهره شهر گرگان چهره متفاوتی بود و مسافران از نحوه پذیرش و چهره شهر گرگان راضی بودند.

وی با بیان اینکه آمارهای پروازی نشان دهنده رشد منطقه بوده و این نوید خوبی برای استان و شهرستان گرگان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 4هزار و 73 فروند پرواز با 295هزار و هشت مسافر داشتیم که نشان دهنده رشد 45درصدی پرواز، رشد 31درصدی مسافر و افزایش 45درصدی پذیرش بار در فرودگاه های استان است.

آذری افزود: ما جزو فرودگاه هایی هستیم که مسافر نوروزی زیادی نمی گیریم در واقع مسافران نوروزی مختص چند فرودگاه محدود در کشور است چرا که فرهنگ سفر نوروزی در کشور فرهنگ سفر با خودروست ضمن اینکه در این ایام پروازهای اداری نیز بسیار کاهش می یابند.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان متذکر شد: فرودگاه گرگان از 25 اسفند تا 15 فروردین 130 پرواز داشته که تعداد 11هزار و 100 مسافر جابجا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سانحه ای که برای هواپیمایی آسمان رخ داد وضعیت فرودگاه گرگان را تحت تاثیر قرار داد و همچنان ادامه دارد چرا که این هواپیمایی در سبد پروازی گرگان سهم عمده ای داشت و بنظر می رسد تا دو هفته آینده به وضعیت قبل برخواهیم گشت.

آذری از خرید چند دستگاه جدید در فرودگاه گرگان خبر داد و افزود: با توجه به دستگاه های جدیدی که نصب شده ما جزو بهترین فرودگاه های کشور از نظر ناوبری هوایی هستیم و ظرف 15 سال آینده نیاز به نصب هیچ دستگاهی نداریم و همین ها پاسخگو هستند.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان ابراز کرد: با وجود اینکه درآمد 6میلیاردی فرودگاه گرگان رشد 80درصدی را نشن می دهد باید گفت نسبت به هزینه 37 میلیاردی ما در سال 96 تزدیک به 23 میلیارد تومان ضرردهی داشتیم اما به علت فوایدی که فرودگاه برای پیرشفت و توسعه استان و گرگان دارد از این ضرردهی چشم پوشی کردیم.

وی با بیان اینکه ما یک ریال اعتبار استانی نداریم، افزود: شهرداری گرگان به ما کمک کند تا بتوانیم سرویس بهتری به مردم شهر بدهیم.

آذری در پایان گفت: از رتبه 23 فرودگاهی کشور به رتبه 14 رسیدیم و از شهرهایی مثل ساری، ارومیه و اردبیل پرواز بیشتری داریم در حالیکه جمعیت ما کمتر از آنهاست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار