سرپرست مدیریت بحران استانداری گلستان خبر داد

سرپرست اداره کل مدیریت مدیریت بحران استان گلستان گفت: پس از دستور استاندار گلستان برای تبدیل سایت زباله «هزارپیچ» گرگان به تفرجگاه همه امکانات این اداره کل برای تحقق این مهم به کار گرفته شد.

مناطق جنگلی جای ریختن زباله و نخاله نیست

بهگزارش گلستان24؛سید خالق سجادی صبح امروز در حاشیه بازدید از تفرجگاه در حال ساخت سایت زباله سابق در منطقه بالادست استانداری گلستان در گفت‌و‌گویی خبری اظهار کرد: عملیات یاد شده طی چند فاز در حال انجام است که مهم‌ترین آن قطع انتشار هوای آلوده‌ای بود که سایت اداری استان و روستاهای همجوار را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون دیگر بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب، قطع شده و فازهای بعدی نیز برای تبدیل این منطقه چند هکتاری به یک تفرجگاه طبیعی در حال انجام است.

 

 

 

 

*مناطق جنگلی جای ریختن زباله و نخاله نیست/ مطالعه فاز دو و سوم پروژه

سجادی متذکر شد: در فاز نخست این پروژه، پس از پاکسازی منطقه از زباله و نخاله، تراس‌بندی و کاشت درخت انجام می‌گیرد، تا شرایط محیطی و بصری مناسبی در این منطقه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده و تاکید استاندار، برای فاز دوم و سوم، کار مطالعاتی، زیست محیطی و ژئوتکنیک باید انجام گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به دپوی نخاله‌های ساختمانی در محدوده  سایت زباله هزارپیچ گرگان طی سال‌های گذشته افزود: جابه‌جا کردن این میزان از نخاله که سالیان سال به این منطقه انتقال داده شد و شکل ناهنجاری به این بخش طبیعی استان داده بود،  کار دشواری بوده است.

سجادی با اشاره به اثرات نامطلوب نخاله‌های ساختمانی و فاضلاب در مناطق پایین دست گرگان تصریح کرد: اگر چه این اثرات منفی وجود داشت اما خوشبختانه اکنون دیگر این دغدغه رفع شده و البته نباید دیگر گذاشت چنین شرایطی دوباره نه در مرکز استان بلکه در سطح استان تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه زیبا آن هم در نقطه کوهستانی و جنگلی، بیش از 35 سال محل دپوی نخاله، زباله و فاضلاب شهر گرگان بود که باید متوقف می‌شد و انشاالله در آینده نزدیک به عنوان یک نقطه تفرجگاه و گردشگری بهره‌برداری می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار