مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از صدور‍ ۹۵ هزار و ۷۸۶ سند مالکیت روستایی و شهری در طرح همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.

۹۵ هزار و ۷۲۶ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده است

به گزارش گلستان24؛محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور رسمیت بخشیدن به مالکیت روستائیان و زمینه سازی سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در روستاها با همکاری سازمان ثبت اسناد اقدام به صدور سند مالکیت خانه های روستایی کرده است.

 

وی، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاها و امکان بهره گیری روستائیان از تسهیلات بانکی و افزایش ارزش حقوقی و اقتصاد املاک واقع در روستاها را از جمله فواید طرح سند دار کردن خانه های روستایی برشمرد.

 

زمانی نژاد تصریح کرد: بنیاد مسکن استان از ابتدای طرح تا پایان سال ۹۶، ۹۵ هزار ۷۲۶ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر کرده است که از این تعداد، ۹۳ هزار و ۱۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۲ هزار و ۷۷۳ جلد سند مالکیت شهری بوده است.

 

وی همچنین از واگذاری ۸۰۰۷ مین قطعه زمین مسکونی از اراضی تملکی بنیاد مسکن استان از منابع طبیعی در راستای ماده ۴ قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن به متقاضیان خبر داد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: یکی از فعالیت های بسیار با ارزش و ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن با مشارکت منابع طبیعی جهت ساخت واحدهای مسکونی روستایی انجام می‌شود، تملک زمین از منابع طبیعی و واگذاری آن به افراد فاقد مسکن و بویژه زوج های جوان فاقد مسکن در روستاها است که بخش اعظمی از زمین های تملک شده بصورت رایگان و بخشی دیگر با حداقل قیمت به متقاضیان واجدشرایط واگذار می شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار