رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش در استان گلستان شرکت کنند.

پیش‌بینی حضور ۲۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش استان گلستان

 

به گزارش گلستان24؛عباس خانعلی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد سنجش نوآموزان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود 26 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، در این طرح مورد ارزیابی شنوایی، بینایی، بهداشت و سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح سنجش در استان گلستان از 27 خرداد آغاز خواهد شد و تا 15 مرداد ادامه خواهد شد.

خانعلی افزود: مرحله پایانی از 24 شهریور تا 5 مهر ادامه خواهد داشت. دوره‌های آموزشی عوامل اجرایی پایگاه‌ها نیز در سطح استان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان گفت: پس از پایان ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان، در مهرماه ارزیابی کودکان پیش‌دبستانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراحل مختلف و تست‌های متفاوتی در طرح غربالگری انجام می‌شود، افزود: بررسی شنوایی با تست گفتار، بینایی‌سنجی با تست دیدن، ارزیابی مسائل بهداشتی کودکان از جمله تست‌هایی است که در طرح غربالگری انجام می‌شود.

خانعلی اظهار کرد: آمادگی تحصیلی با ارزیابی میزان درک شناختی، زبانی، کلامی و رفتاری نوآموزان از جمله مواردی است که در طرح غربالگری به آن توجه می‌شود و همچنین اگر نوآموزانی دچار نقص رفتاری یا مشکل اوتیسم باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار