استاندار گلستان گفت: پزشکان و فعالت حوزه سلامت نقش ویژه‌ای در اجرای طرح سلامت دارند و باید حقوق مردم در این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد.

حقوق مردم در اجرای طرح سلامت مورد توجه قرار گیرد

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: در حوزه سلامت و بهداشت مدیران دستگاه‌های مربوطه باید دغدغه‌مند بوده، حساسیت و توجه ویژه داشته باشند زیرا کوچکترین قصوری در این بخش به اعتماد مردم لطمه وارد می‌کند.

وی افزود: اجرای درست طرح سلامت و دغدغه‌مند بودن مسئولان بخش درمانی یکی از راه‌های ایجاد اعتماد مردم است.

استاندار گلستان تاکید کرد: یکی از شاخص‌های حقوق شهروندی برقراری عدالت و عدم تبعیض، احترام به مردم و حقوق خاص تقسیم‌بندی شده و همه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مرتبط با سلامت است که باید به این امور توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه نقش پزشکان و فعالان عرصه سلامت نقش ویژه‌ای است و باید حقوق مردم به صورت جدی مورد توجه باشد، افزود: اجرای درست طرح سلامت می‌تواند ضمن اعتماد مردم شاخصه سلامت را در جامعه بالاتر ببرد و در نتیجه آرامش را در جامعه ایجاد کند.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز گفت: در طرح نوروزی 25 بیمارستان، 36 پایگاه اورژانس جاده‌ای در حال آماده‌باش بودند و 58 آمبولانس نیز در جاده‌ها و حوزه‌های شهری فعالیت داشتند.

عبدالرضا فاضل در ادامه با بیان اینکه 13 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشغول به فعالیت هستند، افزود: همچنین 750 نفر در آموزش عالی، 303 نفر عضو هئیت علمی و حدود 3 هزار و 130 دانشجو در دانشگاه‌های تابعه علوم پزشکی اعم از دولتی و پردیس خودگردان مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: پیشگیری از بیماری‌های واگیر از جمله سالک و آنفلوآنزای حاد پرندگان، ساماندهی فروشگاه‌های عضصه لبنیات محلی و همچنین برخورد با کشتارگاه‌های غیرمجاز از جمله فعالیت‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار