رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه احداث اورژانس مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان در بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر اورژانس 5 آذر گرگان با 13 تخت به کل استان گلستان خدمات می‌دهد.

 تولد 35 هزار نوزاد زنده و مرگ 9 مادر باردار در گلستان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا فاضل صبح امروز در جمع کارکنان مجموعه آموزشی فلسفی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اورژانس پنج آذر گرگان در حال حاضر با 13 تخت به استان گلستان خدمات می‌دهد و در بهمن امسال تعداد تخت‌های این اورژانس به 140 تخت افزایش پیدا خواهد کرد و به چرخه خدمت اضافه می‌شود.

وی احداث سلامتکده طب سنتی را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برشمرد و تصریح کرد: این پروژه در سال جاری با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: یکسری افراد شیاد حکیم در زمینه طب سنتی ورود کردند و اتفاقات جدی در حوزه بهداشت و درمان رقم می‌زنند.

فاضل با اشاره به آمار تولد نوزادان زنده در استان گفت: در سال گذشته 35 هزار تولد زنده در استان گلستان داشتیم و 9 مرگ مادر باردار ثبت شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 3 میلیون و 800 ویزیت سرپایی و ارائه خدمت توسط 730 متخصص و فوق تخصص در 21 کلینیک ویژه علوم پزشکی استان گلستان انجام گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در کلینیک‌های دولتی استان گلستان تقریبا هر گلستانی دو بار ویزیت شده است.

فاضل بیان کرد: در ستاد تسهیلات نوروزی 110 هزار بار بیمار سرپایی به اورژانس‌ها مراجعه کردند و 10 هزار بیمار بستری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در حوزه توسعه طی سال 1396 انجام شده است، ابراز کرد: 15 خانه بهداشت با اعتبار 11 میلیارد و 746 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از خیرین خواست به جای ساخت مراکز درمانی برای حمایت از فقرا و بیمارانی که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند تلاش داشته باشند.

فاضل با اشاره به برکات اجرای طرح تحول سلامت بیان کرد: سالانه 13 هزار میلیارد پرداختی از جیب مردم کاسته شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار