به مناسبت هفته سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم و مدارس محروم شهرستان گرگان راه‌اندازی می‌شود .

کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم گرگان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سراج‌الدین عارف‌نیا  اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم و مدارس محروم شهرستان گرگان راه‌اندازی می‌شود .

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت با محوریت« پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا» است، تصریح کرد: کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم و مدارس محروم شهرستان گرگان راه‌اندازی می‌شود و دندانپزشکان در هفت نقطه شهر طی روزهای شنبه تا جمعه حضور پیدا خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از راه‌اندازی اتوبوس ایدز در شهرستان گرگان خبر داد و ابراز کرد: راه‌اندازی اتوبوس ایدز (اچ آی وی) و مشاوره در این زمینه در هفته سلامت یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان در هفته سلامت است.

عارف‌نیا از راه‌اندازی برنامه رادیویی صدای سلامت در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه رادیویی صدای سلامت در گلستان راه‌اندازی شد.

رئیس مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه تقریبا 30 درصد جمعیت را دانش‌آموزان به خود اختصاص دادند، اذعان کرد: با توجه به اهمیت دانش‌آموزان به موضوع سلامت و اینکه حجم عظیمی از جمعیت گلستان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند نواختن نوای سلامت با حضور سفیران سلامت دانش‌آموز در تمام شهرستان‌های گلستان در تاریخ یکم اردیبهشت ماه در سطح استان گلستان برگزار شد.

وی از راه‌اندازی کارناوال خودروهای سلامت در گرگان خبر داد و افزود: با شعارهایی که بر روی ماشین‌ها نصب می‌شود یک کارناوال خودرو در سطح شهر داریم که با صدای زنگ سلامت، کارناوال خودروها شروع به حرکت می‌کنند.

عارف‌نیا گفت: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سلامت استان گلستان در پارک شهر گرگان برگزار شد که این برنامه یکی از پرهزین‌ ترین برنامه هفته سلامت ما است که از دوم اردیبهشت لغایت 6 اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، افزود: برنامه نمایشگاه دستاوردهای سلامت استان گلستان با هماهنگی شهرداری گرگان صورت گرفت که نمایشگاه در پارک شهر گرگان به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز دوشنبه هفته جاری برنامه ورزش کارکنان حوزه سلامت در پارک شهر را خواهیم داشت.

رئیس مرکز بهداشت گلستان از راه اندازی پروژه‌های عمرانی خبر داد و اذعان کرد: راه اندازی پروژه‌های عمرانی در روز سه شنبه در گرگان اجرایی خواهد شد.

عارف‌نیا خاطرنشان کرد: برگزاری همایش استانی هفته سلامت با حضور پرسنل ما و ادارات، تقدیر و تشکر از خیرین سلامت و عیادت بیماران حوادث ترافیکی از دیگر برنامه‌های ما در هفته سلامت خواهد بود ما معتقدیم که حوادث ترافیکی از علل مهم مورتالیتی بیماران ما است و متاسفانه مرگ و میر بالایی را شاهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از برگزاری ورزش همگانی در هفته سلامت خبر داد و گفت: روز پنج شنبه ورزش همگانی را در تمامی شهرستان‌ها خواهیم داشت.  

  انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار