رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۱۱ میلیارد تومان یارانه تولید که به صورت اسناد خزانه است به تولیدکنندگان استان اختصاص یافته که تا تیرماه امسال پرداخت خواهد شد.

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان یارانه تولید به استان تا پایان تیرماه

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در جمع خبرنگاران گفت: سال های گذشته، شرایط برای رونق تولید در استان مطلوب بود و خوشبختانه جزو استان های موفق در زمینه جذب تسهیلات رفع موانع تولید در کشور بودیم.

 

وی با اشاره به افزایش صدور جواز تأسیس واحدهای صنعتی در استان، افزود: 326 جواز تأسیس جدید با پیش بینی سرمایه گذاری دو هزار و 36 میلیارد تومان در استان صادر شد.

 

قوانلو بیان کرد: سرمایه ثابت حوزه صنعت که در بخش ماشین آلات است، رو به افزایش بوده و فضای کسب و کار نیز بهبود پیدا کرده است. سال گذشته 121 فقره پروانه تأسیس جدید یا توسعه ای با 277 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صادر شده و این واحدها به بهره برداری رسیده اند.

 

وی در خصوص بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی هم گفت: این تسهیلات دیر ابلاغ شده و با اینحال 19 واحد تولیدی تسهیلاتی به مبلغ 49 میلیارد تومان دریافت کرده اند که در تعداد واحدها رتبه نخست و در میزان مبلغ پرداختی رتبه چهارم کشور را داریم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در سال های گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم ها و عدم خرید ماشین آلات جدید، نیاز به نوسازی و بازسازی دارند که امسال این مسئله یکی از اولویت دارترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

وی با اشاره به پرداخت یارانه تولید به واحدهایی که از این تسهیلات استفاده کرده اند، گفت: با تلاش هایی که صورت گرفت سال قبل یارانه بخش تولید استان که به صورت اسناد خزانه است گرفته شد. براساس پیش بینی های اولیه حدود 11 میلیارد تومان یارانه تولید به استان اختصاص یافته که امیدواریم تا تیرماه پرداخت شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار