رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان گلستان گفت: بروکراسی طویل صدور مجوز سبب شده که سرمایه‌گذاران خارجی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در استان نداشته باشند.

بروکراسی صدور مجوزها در گلستان سبب فراری سرمایه‌گذاران خارجی شده است

به گزارش گلستان 24 ؛ علی‌محمد چوپانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری استان گلستان اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی موضوع شیرینی است اما یکی از مشکلات پیش رو، بروکراسی طویل صدور مجوز است که این شرینی را تلخ کرده و انگیزه‌ها را کاهش داده است. باید دید با چه روش و نظر کارشناسی اقدام جذب سرمایه گذاری خارجی انجام می‌شود؟ باید مسئولان استان در این راستا کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان گلستان با اشاره به توانایی بالای فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: بحث سرمایه‌گذاری خارجی محقق نمی‌شود مگر با ایجاد بستر مناسب و تحلیل‌های کارشناسی، باید مقدمات مهیا شود، در صورت ایجاد پیش‌نیازها فعالان اقتصادی استان آمادگی همکاری به صورت مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی را دارند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تا سال 2020 طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر محقق نشود، پس از آن این امکان وجود نخواهد داشت، این سوال مطرح است که چرا دست‌هایی این پروژه را به تاخیر می‌اندازند؟ انتظار می‌رود این مهم توسط مراجع مرتبط رسیدگی شود.

رضا مبصری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه تصریح کرد: صنعت طیور در استان گلستان سال گذشته 220 هزار تن تولید داشته که از نقاط قوت استان است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود، توانایی تولید 350 هزار تن در سال را داریم. یکی از عوامل مهم جذب سرمایه‌گذار، ورود تکنولوژی بهتر و همچنین بازارسازی است که رونق وارد آن عرصه شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار