رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: تعداد ۳۲ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای سال تا کنون با کمک خیران و گذشت شاکیان در گلستان آزاد شدند.

آزادی ۳۲ زندانی در گلستان

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان  در جلسه ستاد دیه استان اظهار کرد: تعداد ۳۲ زندانی جرائم غیر از ابتدای سال تا کنون با گذشت شاکیان و کمک مالی خیران آزاد و به آغوش خانوده باز گشتند.

وی افزود: شعبه شورای حل اختلاف ستاد دیه نیز از امسال فعال شده و امیدواریم با تلاش‌های اعضای این شعبه، بستر آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود .

هاشمیان از تلاش برای مشارکت بیشتر خیران برای آزادی زندانیان دیون مالی سخن گفت و افزود: امیدواریم خیران در سنت نیکوی وقف، نیت آزادی زندانیان را نیز مدنظر قرار دهند .

وی ادامه داد: اگر ظرفیت وقف هم به کمک ستاد دیه بیاید می‌توانیم سالانه به آزادی بسیاری از افرادی که ناخواسته یا به دلیل شرایط، گرفتار زندان شده‌اند کمک کنیم .

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به منظور استفاده حداکثری از کمک خیران برای آزادی زندانیان، امسال بنا داریم در همه شهرستان‎های استان، جشن گلریزان برگزار کنیم .

این مقام ارشد قضایی استان با تاکید بر این که ماندن در زندان، بیشترین آسیب را متوجه خانواده زندانیان می‌کند، گفت: در سال‌های اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته، نگاه مردم به مقوله زندان تغییر کرده و آنان هم به این نتیجه رسیده‌اند که زندان فقط جای کسانی است که جان، مال و ناموس مردم را تهدید می‌کنند .

هاشمیان به تلاش دستگاه قضایی استان برای کاهش تعداد زندانیان هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته قضات دادگستری در محاکم قضائی بیش از سه هزار و ۲۰۰ رای جایگزین زندان صادر کردند که در نوع خود حرکت کم نظیری بود .

به گفته وی سال گذشته با کمک ستاد دیه ۳۸۸ نفر از زندان آزاد شدند و تعداد هفت محکوم به قصاص هم با گذشت اولیای دم به زندگی دوباره برگشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار