مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: در فصل خرید امسال ۱۲۰ مرکز برای خرید تضمینی محصولات کشاورزان استان برپا می شود.

راه اندازی بیش از 100 مرکز خرید تضمینی گندم در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حمید علیمحمدی، مدیرکل غله وخدمات بازرگانی گلستان، امروز (8 اردیبهشت) در کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان گفت: امسال 120 مرکز خرید تضمینی در استان راه اندازی می شود و پیش بینی می کنیم یک میلیون و 400 هزار تن محصول گندم در استان تولید شود.

 

وی افزود: با توجه به کسری گندم در برخی مراکز خرید و کارخانجات آرد استان، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان طی دو فقره نامه اعلام کرده است که امکان بستن قرارداد جدید با برخی از این مراکز وجود ندارد برای همین ظرفیت مراکز خرید در استان کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به وجود مشکل در برخی شهرستان ها گفت: در شهرستان های بندرگز، کردکوی و گمیشان ظرفیت چندانی برای خرید تضمینی محصولات وجود ندارد و همین مسئله می تواند به نارضایتی کشاورزان منجر شود.

 

وی ادامه داد: در شهرستان بندرگز پیش بینی تولید گندم حدود 12 هزار تن بوده اما 5 هزار و 500 تن ظرفیت وجود دارد. در شهرستان گمیشان پیش بینی خرید 25 هزار تن است اما فقط هزارتن ظرفیت ذخیره سازی داریم زیرا 6 کارخانه آرد در این شهرستان، در سال های اخیر کسری گندم داشته و جزو مراکز ممنوعه هستند.

 

علیمحمدی درخصوص پرداخت وجه گندمکاران هم افزود: طبق قول دولت قرار است پول گندمکاران به موقع به کشاورزان پرداخت شود و سال گذشته نیز یک هزار میلیارد تومان از پول گندم استان در همان ماه نخست پرداخت شد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار