مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان:

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری استان گلستان از اجرای حدود 2 هزار پروژه عمرانی روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه در سال جاری به 3 هزار پروژه افزایش خواهد یافت.

بهره‌برداری حدود 2 هزار پروژه عمرانی روستایی در گلستان

به گزارش گلستان24؛  علی نصیبی صبح امروز در جمع اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته دو اتفاق بسیار خوب در بخش روستایی اتفاق افتاد، توسعه اقتصادی روستاها و بهره‌برداری حدود 2 هزار پروژه عمرانی روستایی از اتفاقات خوب بود.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی روستاها تصریح کرد: وظایف شوراهای روستایی فقط توسعه عمرانی و ارائه خدمات نیست باید شورا در حوزه توسعه اقتصادی نیز ورود کند.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری استان گلستان در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک‌ها در حوزه بانک سینا افزود: طی سه ماه آینده پروژه‌های روستایی به بهره‌برداری می‌رسند و 850 شغل مستقیم ایجاد می‌کنند.

نصیبی با اشاره به افزایش واریزی به حساب دهیاری‌ها در سال 1396 بیان کرد: دهیاری‌ها باید با نظارت شورا حداقل 60 درصد بودجه را صرف پروژه‌های عمرانی کنند.

وی گفت: نزدیک به 2 هزار پروژه عمرانی روستایی در استان گلستان اجرا شد که این رقم را در سال 1397 به 3 هزار پروژه عمرانی روستایی افزایش خواهیم داد.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری استان گلستان با اشاره به اینکه 46.7 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: 941 شورای روستایی با 3 هزار و 168 عضو در استان گلستان فعال است که از این تعداد 67 درصد زیر 45 سال سن دارند و 57 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

نصیبی در خصوص بانون عضو شوراهای اسلامی روستایی بیان کرد: 87 نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستایی استان گلستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: سال گذشته یک دوره در شهرستان گرگان برگزار کردیم و از امروز پنج دوره آموزشی و سه کارگاه تخصصی برای شوراهای روستایی پیش‌بینی شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری استان گلستان از برگزاری همایش آموزش دهیاران خبر داد و افزود: شوراها باید خودشان را مسلح به قوانین کنند تا از میزان اشتباه آنها کم شود.

نصیبی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی، تحصیل‌کنندگان دانشگاهی و بانوان استفاده شود، گفت: تلاش در مدیریت هزینه‌ها و انضباط مالی، درآمدزایی و ایجاد منابع درآمد پایدار، ارتقای کیفیت به مردم توسط دهیاری، توجه به توسعه فرهنگی و اجتماعی روستا و نظارت دقیق بر فعالیت دهیاری باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از استاندار گلستان خواست تا در سال‌های آینده حمایت از تیم‌های ورزشی روستایی را مدنظر داشته باشد تا ورزشکاران استان که پشتوانه‌های خوب ورزشی هستند برای این استان نام‎آوری کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار