مدیر کشتارگاه آزادشهر:

مدیر کشتارگاه دام شهرستان آزادشهر با اشاره به برخورد غیر یکسان نهادهای نظارتی با سایت زباله و کشتارگاه آزادشهر، گفت: شیرآبه زباله‌های شرق استان بیشتر است یا تعدادی محدود از لاشه‌های دام؟

شیرآبه زباله‌های شرق استان بیشتر است یا تعدادی محدود از لاشه‌های دام؟

به گزارش گلستان24؛ محمد بیانی صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس که برای بررسی وضعیت کشتار دام‌های این شهرستان در کشتارگاه شهرستان آزادشهر گردهم جمع شده بودند، با اشاره به اینکه تقریبا تمامی کاستی‌های فنی و بهداشتی مطرح شده توسط مسوولان محیط زیست و دامپزشکی را می‌پذیریم، اظهار کرد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که این کاستی‌ها قبل از انتقال کشتار دام‌های گنبدکاووس به آزادشهر نیز وجود داشته اما این سخت‌گیری‌ها صورت نمی‌گرفته است.

وی با بیان اینکه ما برای گنبدی‌ها دعوت‌نامه نفرستادیم که کشتار خود را به شهرستان آزادشهر بیاورند، افزود: ما برای انتفاع مادی خود به دنبال این انتقال نبودیم و فقط برای حل یک مشکل اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس و برای همکاری با همکارانمان در شهرداری این شهر تصمیم به کمک گرفتیم.

مدیر کشتارگاه دام شهرستان آزادشهر با تاکید بر اینکه بارها اعلام کردیم که کشتارگاه ما هنوز آمادگی انتقال کشتارهای گنبدکاووس را ندارد، خاطرنشان کرد: این همکاران ما در گنبدکاووس بودند که مدام اصرار کردند هر چه زودتر این انتقال صورت بگیرد و حتی فرصت برخی تعمیرات و تجهیز را نیز به ما ندادند.

بیانی با اشاره به اینکه ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم بپذیریم که از فردای روز کمک به شهرداری گنبدکاووس و انتقال کشتارهای این شهر به آزادشهر مدام استانداردهای جدیدی به ما تحمیل شود، ادامه داد: ما همواره به دنبال کمک به مردم و شهرداری گنبدکاووس بوده و هستیم و امروز هم برای تجهیز و اصلاح معایب کشتارگاه در حد توان خود آماده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عوائد حاصل از کشتار دام‌های گنبدکاووس در شهرستان آزادشهر بین شهرداری گنبدکاووس، آزادشهر و سرمایه‌گذار بخش خصوصی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: این درصد و سهم آن قدری نیست که ما بخواهیم هر روز مورد تهدید و اخطار نهادهای امنیتی و نظارتی قرار گرفته و توبیخ شویم.

مدیر کشتارگاه دام شهرستان آزادشهر از ساخت سرویس‌های بهاشتی جدید در این کشتارگاه خبر داد و گفت: فضای پیش‌سردکن را نیز در کشتارگاه آزادشهر بالغ بر 30 درصد افزایش داده‌ایم و کشتار شهرستان‌های گالیکش، مینودشت و کلاله را نیز حذف کرده‌ایم تا شرایط برای کشتار گنبدکاووس بهبود یابد.

بیانی با اشاره به اینکه سایت زباله شهرستان آزادشهر به مراتب شرایط بدتری از کشتارگاه دارد، اضافه کرد: شیرآبه حجم انبوهی از زباله‌های شرق استان خطرناک‌تر است یا شیرآبه تعداد محدودی لاشه دام‌های ذبح شده در کشتارگاه که مقیاس هزاران بار کوچک‌تری دارد.

وی با تاکید بر اینکه از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی می خواهیم که برخورد با دستگاه‌ها و نهادها یکسان باشد، افزود: ما در حد توان خود در حال رفع مشکل هستیم اما اگر برخی اصرار به تحمیل استانداردهای جدید و شدید مطرح شده هستند ما را از این کمک به شهرستان گنبدکاووس معاف کنید.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار