رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر حمایت همه جانبه دستگاه قضا از تولید ملی گفت: هیچ بانک، واحد اجرای ثبت و واحد اجرای احکام دادگستری‌های استان حق ندارند واحدهای تولیدی فعال را تعطیل کنند.

هیچ بانک و واحد اجرای ثبت گلستان حق تعطیلی واحدهای تولیدی فعال ندارند

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان در جمع تولیدکنندگان شهرک صنعتی آق‌قلا با خط و نشان رئیس دستگاه قضایی گلستان برای بانک‌های متخلف اظهار کرد: بانک‌هایی که تسهیلات با سود بیشتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی پرداخت می‌کنند منتظر برخورد قانونی دستگاه قضایی باشند.

وی تصریح کرد:  بانک‌هایی که سود بالاتر از نرخ اعلام شده بانک مرکزی برای تسهیلات از تولیدکنندگان استان دریافت می‌کنند شناسایی شده‌اند و به زودی با دادستان مرکز استان با مسئولان این بانک‌ها دیدار و برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نرخ بالای تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاری و توسعه واحدهای تولیدی در استان را با مشکل مواجه می‌کند که این امر با شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، منافات دارد.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه دستگاه قضا از تولید ملی گفت: هیچ بانک، واحد اجرای ثبت و واحد اجرای احکام دادگستری‌های استان حق ندارند واحدهای تولیدی فعال را تعطیل کنند.

 هاشمیان ادامه داد: هر جا خلاف این تکلیف عمل شد سرمایه‌گذاران  به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی مستقر در اداره کل دادگستری گلستان برای رفع مشکل مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در حوزه اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی و یا تعارضات محیط زیست و واحدهای صنعتی وجود دارد در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان پیگیری می‌شود و به مردم اطمینان می‌دهیم به گونه‌ای عمل کنیم که هم بستر توسعه فراهم شود و هم محیط زیست و منابع طبیعی آسیب نبیند.

استفاده از مشاوران حقوقی در تنظیم قراردادها ، توصیه دیگر رئیس کل دادگستری استان به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بود تا هم خودشان به درسر نیفتند و هم  به حجم پرونده‌های ورودی به محاکم اضافه نکنند .

رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در استان هم خبر داد و گفت: این شعب در دادسراها، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدید نظر فعال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار