رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به افزایش نظارت بر برداشت شن و ماسه در گلستان گفت: دادگستری استان گلستان با مدیرانی که نظارت بر برداشت شن و ماسه را جدی نگیرند، برخورد می‌کند.

نظارت بر برداشت شن و ماسه در گلستان / دادگستری با مدیرانی که نظارت در این بخش را جدی نگیرند برخورد می کند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ هادی هاشمیان در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان با موضوع بررسی برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه با انتقاد از دستگاه‌های متولی صدور مجوز برداشت شن و ماسه در استان اظهار داشت: این دستگاه‌ها پس از صدور مجوز، نظارت بر برداشت‌ها را جدی نمی‌گیرند و همین امر سبب برداشت‌های عمیق از زمین‌های کشاورزی و آسیب‌های جدی در این بخش شده است.

وی افزود: مجوز برداشت شن و ماسه از زمین‌های کشاورزی با هدف بهبود  خاک و مناسب‌سازی این زمین‌ها برای کشت است اما برداشت‌های عمیق و  بیشتر از مجوز، عملا این زمین‌ها را نابود و کشاورزی در آن‌ها و اراضی اطراف را غیرممکن می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان خطاب به مدیران سهل‌انگار خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان پیش از برخورد با متخلفان برداشت غیرمجاز از زمین‌های کشاورزی و بستر رودخانه‌های استان، برای مدیرانی که بر امر نظارت بر این برداشت‌ها کوتاهی کرده‌اند، پرونده قضایی تشکیل می‌دهد.

هاشمیان همچنین از مدیران متولی خواست: به محض مشاهده تخلف در این بخش، برداشت شن و ماسه را متوقف کنند و سپس به تشکیل پرونده قضایی در محاکم اقدام کنند.

هاشمیان افزود: متاسفانه در برخی موارد دستگاه ها با وجود مشاهده تخلف برداشت را متوقف نمی‌کنند و منتظر سیر قضایی پرونده می‌مانند که سبب آسیب جدی به زمین‌های کشاورزی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به برخی بریز و بپاش‌ها در استفاده از بیت‌المال در دستگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: استفاده غیرمجاز از خودروهای دولتی در ساعت غیراداری و برای کارهای شخصی یکی از مصداق‌های بارز دست‌اندازی به بیت‌المال است.

هاشمیان افزود: از نیروی انتظامی خواسته‌ایم از این پس خودروهای دولتی را که در ساعت‌های غیراداری تردد می‌کنند و یا فردی غیرمسئول مانند همسران و یا فرزندان مسئولان از این خودروها استفاده می‌کنند توقیف  و تا زمان تعیین تکلیف نشدن اجازه ترخیص ندهند.

در ادامه این جلسه مسئولان شرکت توزیع برق استان از بدهی 22 میلیارد تومانی اداره های دولتی به این شرکت گفتند و از رئیس کل دادگستری استان خواستند به عنوان مسئول شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان، دستگاه‌ها را به پرداخت بدهی‌شان به این شرکت مکلف کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار