رییس اداره فناوری های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: دو هزار و 698 کمباین موجود در استان برای برداشت محصولات پاییزه در سطح 500 هزار هکتار آماده می شود.

2698 کمباین محصولات پاییزه گلستان را برداشت می کنند

به گزارش گلستان24؛ عید محمد فاروقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای آماده سازی این ماشین آلات طرح صدور معاینه فنی با مشارکت 53 نفر کارشناس مکانیک و ماشین های کشاورزی در دست انجام است.
وی اضافه کرد: همچنین کارشناسان در شهرستانهای استان خدمات بازدید از کمباین ها را به منظور صدور معاینه فنی انجام می دهند و در صورت مشاهده نقص فنی؛ باید طی 10 روز برای رفع آن اقدام شود.
فارقی توصیه کرد که کارشناسان مکانیزاسیون کشاورزی در صدور معاینه فنی کمباین با هدف ارتقا کیفی برداشت و کاهش ریزش محصولات، شیوه نامه مد نظر را رعایت کنند. 
وی خطاب به صاحبان کمباین ها نیز گفت که شرط فعالیت کمباین در مزرعه و صدور حواله سوخت برای برداشت، داشتن معاینه فنی است و باید نسبت به تهیه و نصب برچسب آن قبل از برداشت اقدام شود.
به گفته وی؛ در استان گلستان 676 کمباین عمر زیر 13 سال، 698 کمباین عمر 13 تا 20 سال و یکهزار و 324 کمباین عمر بالای 20 سال وجود دارد.
رییس اداره فناوری های مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: برداشت محصولات پاییزه امسال از 20 اردیبهشت با دانه روغنی کلزا در شمال استان آغاز خواهد شد. 
به گزارش ایرنا در سال زراعی جاری در گلستان 500 هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات پاییزه است که کارشناسان کشاورزی برآورد برداشت یک میلیون و 810 هزار تن محصول گندم ،جو و کلزا را دارند.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان در صورت نیاز امسال در برداشت محصولات پاییزه از کمباین های سایر استانها استفاده می شود که در مجموع 6 درصد از مجموع کمباین های موجود در مزارع استان خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار