تدوین بسته پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در شهر گرگان و وضعیت بحرانی آب شرب این شهر از موضوعات مهمی بود که در نشست اعضای ادوار مختلف شورای شهر گرگان مطرح شد.

 بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری برای شهر گرگان تدوین می‌شود

به گزارش گلستان24؛ صحن شورای شهر گرگان ظهر امروز میزبان اعضای ادوار مختلف این شورا بود. گرچه برخی از اعضا سال‌های سال بود که دیگر عضو شورای شهر گرگان محسوب نمی‌شدند ولی هنوز دغدغه‌های‌شان شورایی بود.

در میان حرف‌هایی اعضای شورا هرچند به شوخی ولی موضوع رخت بستن از شورا و کاندیدشدن برای مجلس شورای اسلامی مطرح شد به‌گونه‌ای که نبی‌هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا که از شورای چهارم شهر گرگان به مجلس راه یافته بود این اطمینان خاطر را به اعضای علی‌البدل داد که قطعا در همین دوره عضو شورا می‌شوند.

در این جلسه سیدعباس حسینی،‌فرماندار گرگان اظهار داشت: با به‌کارگیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها شوراها در صدد این هستند که فضای جامعه را به پیشرفت و توسعه بکشانند.

حسینی به بودجه 250 میلیارد تومانی گرگان اشاره کرد و گفت:‌ شورا با تعیین چنین بودجه‌هایی در شهر گرگان در صدد این هستند که به شرایط توسعه گرگان کمک کند.

حسینی افزود:‌ کل مساحت باز آفرینی در گرگان 5.2 هکتار است و یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و باید در نظر داشت که 900 هکتار مساحت گرگان را بافت تاریخی،‌ فرسوده و حاشیه‌نشینی فرا گرفته که باید به بهسازی و نوسازی این بافت توجه کنیم.

فرماندار گرگان تاکید کرد: باید بسته‌ای اقتصادی در گرگان پیشنهاد داده شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند در گرگان سرمایه‌گذاری کنند ما همایش سرمایه‌گذاری در استان گلستان در پیش داریم و باید بسته‌ای پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در گرگان بیش از دیگر شهرستان‌های استان باشد.

وی همچنین به وضعیت بحرانی آب شرب در شهر گرگان اشاره کرد و گفت: وضعیت آب شرب شهر بحرانی است و اگر بر روی آسیب‌هایی که ممکن است گریبان ما را بگیرد، تمرکز نکنیم در آینده مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

فائزه عبدالهی،‌ رئیس شورای شهر گرگان نیز در این جلسه اظهار داشت:‌ در ادوار گذشته افرادی داشتیم که در کسوت شورای اسلامی شهر گرگان بودند که امروز در بین ما حضور ندارند و باید یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم.

وی هنچنین به استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه و اعضای شورای ادواری تاکید کرد و گفت: سرمایه یک شهر مردم آن شهر هستند و مجموعه برنامه‌هایی که شورای اسلامی شهر گرگا‌ن تدوین می‌کنند را بسیاری از مردم علاقمند این شهر دنبال می‌کنند.

اعضای شورای ادواری گذشته شهر گرگان نیز در این جلسه موضوعات مختلفی را عنوان کردند،‌ ذبیح‌‌الله میقانی در این جلسه به تشکیل دبیرخانه‌ای برای شوراهای ادوار گذشته شهر گرگان تاکید کرد.

مصطفی سبطی،‌ عضو شورای اسلامی دوره چهارم گرگان نیز شورای چهارم را پویا دانست و افزود: ولی شورای چهارم باید درک خود را از مسائل بالاتر می‌برد.

وی همچنین حلقه مفقوده تمام ادواره گذشته را سرمایه‌گذاری در شورای شهر گرگان دانست و گفت همه باید به گرگان کمک کنند.

ابوالفضل تجری،‌ عضو علی‌البدال شورای شهر گرگان ابراز از اینکه به اعضای علی‌البدال در شورای پنجم توجه شده ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد: با تدابیر و همکاری بین اعضا امیدواریم شهر خوبی برای چشم‌انداز 1404 داشته باشیم.

حجت ‌مقسم،‌ عضو علی‌البدال شورای شهر گرگان گفت: گفتمان تعامل به‌جای تقابل باید در شورا حاکم باشد و فعالیت‌‌هایی خوبی می‌بینیم و ویژه برنامه "شهر من شهر انتظار" ‌در گرگان نشان می‌دهد که مجموعه مدیریت شهری به‌سمتی می‌رود که شهر را به توسعه سوق دهد.

مقسم همچنین گفت: در 4 ساله گذشته ‌به سیما و ظاهر شهری خوب پرداخت شد ولی به باطل شهر توجه نشده بود.

‌‌زهرا نورا،‌ عضو شورای چهارم شهر گرگان تاکید کرد که رعایت اصول اخلاقی و روحیه در شورا به‌وجود بیاید و این مهم را رمز پیشرفت‌های خوبی برای شهر گرگان دانست.

صفرعلی‌پایین محلی دیگر عضو شورای چهارم نیز از عملکرد شهردار و شورای اسلامی شهر گرگان در دوره پنجم قدردانی کرد.

وی همچنین ایستگاه اتوبوس‌های گرگان را به دلیل فرسودگی مانند شهر بمبئی دانست و گفت: دود غلیظی در هنگام حرکت ‌اتوبوس‌ها در ایستگاه را شاهد هستیم.

عبدالرضا دادبود،‌ شهردار گرگان نیز در این جلسه قول داد که به زودی از نقطه نظرهای اعضای شورای ادواری گرگان برای توسعه شهر استفاده کند.

وی همچنین تاکید کرد که شهر گرگان نسبت به دیگر شهرهای کشور از نظر بودجه‌ای فاصله دارد و باید بودجه‌ای 500 میلیارد تومانی برای گرگان در نظر گرفته شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار