رییس اداره فناوری های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که اعتبار خرید 170 دستگاه کمباین از محل ردیف اعتباری اشتغال روستایی اختصاص یافته به استان، تامین شده است.

اعتبار خرید 170 دستگاه کمباین در گلستان تامین شد

به گزارش گلستان24؛عیدمحمد فاروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: اکنون 100 درخواست برای دریافت وام خرید کمباین به کارگروه مکانیزاسیون کشاورزی استان رسیده که با تصویب در کارگروه بلافاصله به بانک های عامل به منظور تامین اعتبار ارسال می شود.
وی گفت: سود وام در نظر گرفته شده برای خرید کمباین از محل اعتبارات اشتغال روستایی در مناطق مرزی چهار درصد و در مناطق غیرمرزی هشت درصد است.
وی آورده متقاضیان استفاده کننده از این تسهیلات در مناطق مرزی را 10 درصد و غیرمرزی 20 درصد قیمت کمباین اعلام کرد و گفت:
قیمت هر دستگاه کمباین یک میلیارد و 630 میلیون ریال است. 
وی با بیان این که در پنج سال اخیر 200 دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت محصولات زراعی استان گلستان افزوده شده است، گفت: اکنون در این استان 49 درصد از کمباین های موجود عمر بالای 20 سال، 26 درصد عمر بین 13 تا 20 سال و 25 درصد عمر زیر 13 سال دارند.
وی تعداد کمباین های موجود در گلستان برای برداشت محصولات زراعی را دو هزار و 698 دستگاه اعلام کرد.
در گلستان واقع در شمال کشور، امسال 500 هزار هکتار زمین زراعی به زیر کشت محصولات پاییزه گندم، کلزا و جو رفته است که کارشناسان کشاورزی استان برآورد برداشت یک میلیون و 810 هزار تن محصول را از این کشتزارها دارند.
بیشترین کشت زراعت پاییزه استان گلستان به گندم با سطح زیر کشت371 هزار هکتار و برآورد تولید یک میلیون 400 هزار تن اختصاص دارد.
کار برداشت رسمی محصوللات زراعت پاییزه در گلستان از اواخر اردیبهشت ماه با برداشت کلزا آغاز و تا مرداد ادامه می یابد.
گلستان از قطب های مهم تولید محصولات گندم ، جو وکلزا در کشور به شمار می رود و سال زراعی قیل در تولید دانه های روغنی رتبه اول و در گندم رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار