استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به اینکه بحران آب در سال جاری جدی است، گفت: بالغ بر یکصد روستا در استان گلستان آب شرب ندارند و بحران آب در حوزه شهری نیز احساس می‌شود.

بیش از 100 روستا در گلستان آب شرب ندارند

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای موضوع آب باید تلاش کنند و کیفیت کشاورزی باید به سمتی برود که در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در استان رو به بهبود است، تصریح کرد: همه مدیران در زمینه جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه دیگر نمی‌توان با منابع دولتی کشور را اداره کرد، افزود: 90 درصد منابع کشور به سمت اداره مملکت پیش رفته و ما باید روی پای خودمان بایستیم.

هاشمی گفت: دستگاه‌های دولتی باید از محل اعتبارات ملی وزارتخانه‌های خود را فعال و حساس کنند برخی از پروژه‌های بزرگ را از منابع وزارتخانه‌ها دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه 70 مکاتبه با وزارتخانه‌های مختلف انجام شده است نتایج حاصل از این مکاتبات را اثربخش دانست و افزود: در زمینه اشتغال در سال 1396 قرار بود 19 هزار و 400 شغل ایجاد کنیم که بیش از 21 هزار و 165 شغل محقق شد.

استاندار گلستان بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های جدید و پرداخت‌هایی که در حوزه منابع دولتی و بخش خصوصی اتفاق می‌افتد می‌توانیم بیش از تعهد اشتغال را انجام دهیم، 934 میلیارد تومان در بخش تسهیلات رونق تولید پرداخت شد، در حوزه گردشگری آمارها امیدبخش است و تلاش بر این است که گلستان را معرفی کنیم.

هاشمی با اشاره به اخذ مجوز آشوراده گفت: دو بار مجوز این طرح اصلاح شد و یک بار هم ضوابط آن مورد اصلاح قرار گرفت، این پروژه قرار بود تحت نظارت محیط زیست استان مازندران باشد اما اکنون به استان گلستان تغییر پیدا کرد.

وی با اشاره به وضعیت پسماند گفت: پارک پسماند اکنون به نقطه گردشگری تبدیل شده است و توانسته محیط زیبایی برای مردم باشد.

استاندار گلستان در خصوص پارک ملی گلستان افزود: استان گلستان به دلیل اینکه مساحت بیشتری از پارک ملی گلستان را در خود جای داده است و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود مسوولیت هیئت امنا به استان گلستان واگذار شده است که نشان می‌دهد مشکلات گلستان در حوزه محیط زیست رو به کاهش است.

هاشمی گفت: بسیاری از مجوزها را خواهیم گرفت تا اشکالات جزئی برطرف شود و گردشگری پاک و سالم را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اتفاقات خوب در حوزه درمان، بهداشت و سلامت در بازدید سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: معضل بزرگ بیمارستان صیاد شیرازی دارد که بالغ بر 15 میلیارد تومان تامین اعتبار برای خرید زمین و توسعه بیمارستان همچنین تجهیز بیمارستان پنج آذر در این سفر اختصاص پیدا کرد.

استاندار گلستان با اشاره به یکی از تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر بکارگیری بانوان و جوانان گفت: این دستور رئیس جمهور از 6 ماه گذشته در استان گلستان آغاز شده است و 20 الی 30 درصد دستور ایشان در گلستان اجرا شد اما هنوز به حوزه معاونت‌ها نرسیده است.

هاشمی همچنین بر لزوم احیای بافت‌های فرسوده تاکید کرد و افزود: احیای بافت فرسوده برای ما بسیار اهمیت دارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار