معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: ناقوس مرگ پارک ملی گلستان سالهاست به صدا درآمده و اگر این اکوتوریسم احیا شود استان گلستان احیا خواهد شد و در جذب توریسم خارجی و بکارگیری جوامع محلی موفق می‌شود.

 پارک ملی گلستان احیا شود استان گلستان احیا خواهد شد

به گزارش گلستان24؛سعید نمکی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان نقاط ضعف و قوت زیادی داری بزرگترین نقطه قوت استان گلستان همین طبیعت است که با اندکی بی‌تدبیری به مشکل عمده «ریزگرد» تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبیعت یکی از مولفه‌های جذب اکوتوریسم است، تصریح کرد: صنعت گردشگری می‌تواند منجر به افزایش درآمد استان و تقویت بخش کشاورزی و گردشگری شود.

* اگر پارک ملی گلستان احیا شود استان گلستان احیا خواهد شد

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه پارک ملی گلستان یکی از 50 ذخیرگاه زیست کره است، افزود: این پارک یکی از زیباترین ویترین‌های اکوسیستم جهان شناخته شده است اما متاسفانه این زیستگاه را داغون کردیم.

نمکی گفت: ناقوس مرگ پارک ملی گلستان سالهاست به صدا درآمده و اگر این اکوتوریسم احیا شود استان گلستان احیا خواهد شد و در جذب توریسم خارجی و بکارگیری جوامع محلی موفق می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار پارک جنگلی گلستان مستقل اداره می‌شود و ردیف مستقل برای آن در نظر گرفته شده است.

* در تربیت انسان توسعه یافته غفلت صورت گرفته است

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که برخی بدون توجه به شرایط ویژه کشور انتقاداتی می‌کنند که جز گسست اجتماعی چیزی به دنبال ندارد امروز شرایط کشور بسیار ویژه است همه دشمنان نظام و انقلاب بر باطل خود متفق هستند متاسفانه دوستان انقلاب با حق خودشان متفرق هستند.

نمکی از همه مسوولانی که در سنگر خدمت، مجلس، بدنه دولت و کسانی که خارج از دایره اجرایی کشور هستند خواست تا همدلی را سرلوحه قرار دهند و همه برای آبادانی و سربلندی کشور تلاش کنند و گفت: ما در جنگ تمام عیار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و کمی نظامی قرار داریم  و هر گونه حرکت نسنجیده می‌تواند در این معادلات اثر بگذارد.

وی با اشاره به غفلت در توسعه نیروی انسانی گفت: به شدت در نگاه به توسعه نیروی انسانی غفلت کردیم انسان توسعه یافته هدف غایی توسعه است اگر ما تخریب محیط زیست داریم، انباشت زباله داریم، اگر مالیات به موقع داده نمی‌شود، اگر فحاشی صورت می‌گیرد برای این است که در تربیت انسان توسعه یافته غفلت صورت گرفته است.

* جایگاه انسان توسعه یافته در 11 برنامه مشخص نشده است

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ما در طول 11 برنامه فکر نکردیم که جایگاه انسان توسعه یافته کجاست، ما توسعه ناهماهنگ داریم و توسعه بر مبنای اقلیم نداریم، ما ذخیره گاه ژنتیک زیست کره را به عنوان جنگل هیرکانی در وسط آن کارخانه سیمان احداث کردیم و با ردپای اکولوژیک نابخردانه در طبیعت پا گذاشتیم.

نمکی تاکید کرد: عدم توسعه بخردانه و منطقی یکی از مصیبت‌هایی است که بر سر منطقه آوردیم که باید در این راستا توجه شود.

وی در خصوص بودجه 1397 گفت: بودجه را از وضع متمرکز به سمت استان‌ها هدایت کردیم و به طور متوسط 30 درصد سهم استان‌ها را افزایش دادیم، بودجه ریزی را مبتنی بر عملکرد کردیم.

* بودجه 98 تخصیص منابع بر مبنای اولویت‌ها باشد/گداپروری را به تقویت بنیه تبدیل کردیم

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به افزایش بودجه جاری کشور افزود: بودجه نهادهای حمایتی را به سمت توانمندسازی بردیم و گداپروری را به تقویت بنیه تبدیل کردیم.

نمکی با اشاره به افزایش پارک‌های فناوری به 50 درصد گفت: الگوی توسعه استان را تعریف کردیم، باید شاخص‌های استان را بازنگری کنیم سیاست دولت و مجلس این است در سالهای آتی کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم، باید کاستی‌ها را در شاخص‌ها درآورد تا در بودجه سال 1398 تخصیص منابع بر مبنای اولویت‌ها باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار