رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: یکهزار و 361 کشاورز استان تاکنون برای کشت پنبه در سطح چهارهزار و 779 هکتار قرارداد بسته اند.

قرارداد بیش از 1000 کشاورز گلستانی برای کشت پنبه

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح کشت پنبه دراستان از اواخر فروردین سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: 175 تن بذر تایید شده و خود مصرفی و 797 تن کود اوره، فسفات و پتاس در اختیار پنبه کاران قرار گرفته است.
وی سطح کنونی کشت پنبه در گلستان را 808 هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح 31 هکتار سبز شده است.
رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: برای سال زراعی جاری 16 هزار و 550 هکتار سهمیه کشت پنبه در استان تعیین شده است.
علی موسی خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: پنبه کاران کود مورد نیاز این کشت را از مراکز خدمات حمایتی کشاورزی استان تهیه کنند.
به گزارش ایرنا کشت پنبه در گلستان تابع شرایط اقلیمی همچون مساعد شدن هوا و رطوبت خاک بوده که امسال بیشتر عملیات خاک ورزی و تهیه بستر کاشت در قسمت های شرق و شمال استان (مناطق خشک) در اواخر فروردین انجام و در مناطق غربی (مناطق مرطوب) در اردیبهشت پیگیری می شود.
در سال زراعی قبل 19 هزار و 500 تن وش پنبه از سطح 9 هزار و 640 هکتار مزارع زیرکشت در گلستان برداشت شد که 20 درصد از کل تولید این محصول در کشور بود.
پنبه به سبب اهمیت و نقش موثر در اقتصاد کشورها به طلای سفید معروف است و گلستان با توجه به حاصلخیزی خاک و آب و هوای مساعد برای تولید پنبه مرغوب و فراوان، روزگاری به عنوان سرزمین طلای سفید شهرت داشت.
برداشت محصول پنبه زارهای گلستان از شهریور ماه آغاز می شود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار