مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: در یک دهه گذشته 6 هزار و 900 بیمار مبتلا به سرطان در استان شناسایی و یکهزار و 600 نفر هم به تازگی به این افراد اضافه شده است.

8500هزار مبتلا به سرطان در گلستان شناسایی شده اند

به گزارش گلستان24؛ عبدالرضا چراغعلی درهمایش بیماران خاص در گرگان اظهار کرد: در حوزه زنان مبتلا به این بیماری بیشترین فراوانی مربوط به سرطان سینه و در مردان سرطان روده بزرگ، پروستات و معده است.
وی همچنین میزان رشد بیماری دیابت را در استان 17 درصد بیان کرد و افزود: این بیماری ها یک هشدار است که باید روش زندگی و تغذیه خود را تغییر دهیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: در حوزه تالاسمی نیز 600 بیمار در استان شناسایی شده اند و گلستان جزو پنج استان با بیشترین تعداد این بیماران است.
وی بدون بیان آماری در این مورد اضافه کرد: تعداد بیماران دیالیزی استان نیز رشد چشمگیری دارد که افزایش افراد مبتلا به فشار خون و دیابت در این بخش تاثیرگذار بوده است.
چراغعلی با اشاره به فعالیت 30 تشکل مردم نهاد در حوزه سلامت در استان، تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالای درمان و داروهای بیماران خاص، دولت با اجرای طرح سلامت بار بزرگی را از دوش خانواده های این بیماران برداشت و در عین حال همراهی تشکل ها و خیرین حوزه سلامت در این بخش ضروری است.
وی بر تلاش رسانه ها به منظور افزایش آگاهی خانواده ها در حوزه سلامت و پیشگیری و مقابله با بیماری ها تاکید کرد و افزود: تغییر روش زندگی، ورزش، تغذیه و با نشاط بودن از راهکارهای کاهش و مقابله با این بیماری ها است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار