مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: فعالیت و مشارکت موثر سمن‌های مردم‌نهاد درعرصه مدیریت بحران نیازمند یک برنامه‌ریزی همه جانبه و هدفمند است.

فعالیت موثر تشکل‌های مردم‌نهاد در مدیریت بحران باید هدفمند باشد

به گزارش گلستان 24؛صادق‌علی مقدم بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: این موضوع باید به طور جدی مورد توجه کارگروه قرار بگیرد، چرا که دنیا نیز به این نتیجه رسیده که بدون مشارکت نظام‌مند مردم، نمی‌توان از اثرات حوادث طبیعی بر جامعه کاست.
 وی خاطرنشان کرد: احساسی عمل کردن و ورود بدون برنامه در حوادث، علاوه بر فقدان تاثیرگذاری مناسب حتی می‌تواند ویران‌کننده باشد.
مقدم خاطرنشان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از تشکل‌های مرتبط، آموزش متناسب با نوع فعالیت آنان و ساماندهی تخصصی آنان می‌تواند به عنوان یک قابلیت مهم استان در فرآیند مدیریت حوادث غیرمترقبه، نقش موثری ایفاء کند.
وی با اشاره به کارگروه تشکل‌های مردم نهاد به عنوان یک ظرفیت برای نقش‌آفرینی این تشکل‌ها در چرخه مدیریت بحران افزود: این ظرفیت قانونی بهترین مسیر برای تدوین برنامه‌ ارتقای عملکرد نهادهای مردمی در این عرصه به شمار می‌رود که باید از آن سود برد.
*شهرداران استان اماکن اسکان اضطراری شهرها را مشخص کنند/ رسانه‌ها اعتمادسازی کنند 
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: باید فاصله‌ موجود بین مردم و دستگاه‌های دولتی را برداشت و با تغییر تفکر، فرهنگ‌سازی و رفع موانع موجود ارتباط نزدیکی با جامعه مهیا کرد.
مقدم با اشاره به نقد برخی رسانه‌ها نسبت به فرآیند مدیریت بحران اضافه کرد: خیلی  از افراد تنها انتقاد می‌کنند و به اعتماد جامعه ضربه می‌زنند، اما خودشان در رفتار اجتماعی بسیاری از بایسته‌ها را رعایت نمی‌کنند.
وی یادآور شد: مهمترین وظیفه ‌رسانه‌ها در زمان بحران، ایجاد اعتماد بین مردم و مسوولان و زدودن التهاب و آرامش‌بخشی به جامعه است اما پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای در چنین اوقاتی علاوه بر ایجاد اختلال در فرآیند مقابله، به اعتماد مردم ضربه وارد می‌کند.
مقدم در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت شهری و لزوم تکمیل بانک اطلاعات شهری در حوزه مدیریت بحران اذعان کرد: با شهرداری‌های استان مکاتبه شده تا نقاط امن شهری در زمان حوادث را مشخص، علامت‌گذاری و مناطق مختص اسکان اضطراری شهر را تعیین و زیرساخت‌های مورد نیاز را تامین کنند.
کارگروه تشکل‌ها مردم‌نهاد مدیریت بحران، از جمله کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران است که ریاست آن در استان‌ها بر عهده معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار و دبیر آن مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار