مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان خبر داد

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان از پرداخت 42 هزار فقره تسهیلات در بخش کشاورزی گلستان طی سال گذشته خبر داد.

پرداخت 42 هزار فقره تسهیلات در بخش کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدتقی قزل‌سفلی صبح امروز در جمع مدیران استان اظهار کرد: بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی کشور در بحث کشاورزی است که سالانه 90 درصد منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص می‎دهد.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 50 درصد تسهیلات در بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی پرداخت شد، بانک کشاورزی بیش از 80 هزار میلیارد تومان نیاز به منابع دارد از آنجایی که گلستان، استان کشاورزی است سعی می‎کنیم منابع را جمع‌آوری و به استان تزریق کنیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان ادامه داد: در سال گذشته 42 هزار فقره تسهیلات به ارزش 12 هزار میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی پرداخت شد در واقع بیش از 90 درصد منابع در بخش کشاورزی تزریق شده است.

قزل‌سفلی خاطرنشان کرد: سال گذشته 28 تا 30 درصد منابع ما استقراری از مرکز بود یعنی 18 تا 25 درصد کارمزد به مرکز دادیم تا منابع به بخش کشاورزی تزریق شود همچنین سال گذشته در صندوق توسعه ملی رتبه چهارم را کسب کردیم و این نشان می‎دهد منابع ملی با نرخ پایین‌تر وارد استان می‎شود.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات در بخش مکانیزاسیون رتبه دوم کشور را کسب کردیم، گفت: به تمام افرادی که در سال 1396 برای دریافت تسهیلات قرض‎الحسنه ازدواج در بانک کشاورزی ثبت‌نام کرده‎ بودند، تسهیلات پرداخت شد.

مدیر بانک کشاورزی شعب گلستان نرخ منابع داخلی تسهیلات در بخش کشاورزی را 18 درصد عنوان کرد و گفت: نرخ تسهیلات را شورای عالی پول و اعتبار تعیین می‎کند اگر چه ما نیز از این نرخ چندان راضی نیستیم اما در کنار این تسهیلات می‎توان از محل منابع ملی تسهیلات جذب کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار