معاون فرماندار گمیشان:

سرپرست معاونت فرمانداری گمیشان گفت: برای تسریع در روند اجرایی طرح دریافت زکات، باید دستورالعمل اجرایی این فریضه دینی در سطح شهرستان تدوین شود.

رتبه بالای شهرستان گمیشان در طرح ادای زکات

به گزارش گلستان24؛سید علیرضا حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان گمیشان اظهار کرد: در این دستورالعمل موضوعاتی همچون نحوه دریافت زکات و احکام مرتبط با آن، شیوه‌نامه رفتار کارگزاران دخیل در موضوع دریافت زکات و دیگر موضوعات مرتبط با این فریضه دینی بیان شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر تدوین چنین دستورالعملی، باید با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم از طریق بخشداری‌ها، دهیاران، ائمه جماعات، افراد معتمد و علما در اجرای هر چه بهتر این فریضه الهی سهیم بود.

 حسینی با اشاره به رتبه خوب شهرستان گمیشان در ادای فریضه زکات ادامه داد: خوشبختانه این شهرستان همیشه جزء رتبه‌های اول استان در زمینه ادای فریضه زکات در سطح استان بوده است که این روند باید تداوم یابد.

*رتبه بالای شهرستان گمیشان در طرح ادای زکات/ لزوم همکاری همه دستگاه‌های شهرستانی در اجرای طرح جمع‌آوری زکات

وی متذکر شد: همه دستگاه‌های شهرستانی باید در اجرای هر چه بهتر برنامه طرح جمع‌آوری زکات در شهرستان همراهی کنند و فرمانداری شهرستان نیز از هیچ حمایتی در این بخش دریغ نخواهد کرد.

جانشین فرماندار گمیشان در شورای زکات شهرستان با اشاره به نقش و اثرگذاری زکات بر جامعه تصریح کرد: مهمترین اثر زکات در جامعه ، ایجاد عدالت اجتماعی، رفع بخل از انسان و ایجاد مهر و محبت نسبت به محتاجان و طبقه ضعیف جامعه است.

حسینی اضافه کرد: خداوند 32 بار کلمه زکات را در قرآن کریم بیان کرده که 27 بار از آن، کلمه زکات به همراه نماز ذکر شده است.

وی تصریح کرد: هر چه خداوند نعمات و رحمت الهی را بیشتر نازل می‌کند به همان میزان توجه به موضوع زکات افزایش پیدا می‌کند.

حسینی یادآور شد:خوشبختانه امسال با نزول خوب رحمت الهی در شهرستان گمیشان انتظار می‌رود بازده محصولات گندم و جو، از شرایط خوبی برخوردار باشند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار