دیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد؛

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فردا وزیر ارشاد به استان گلستان سفر خواهد کرد و حضور ایشان برای حضور در مراسم گرامیداشت مختومقلی فراغی در شهرستان مراوه‌تپه است.

سفر وزیر ارشاد به استان گلستان

به گزارش گلستان24؛علی‌اصغر فضیلت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که با موضوع برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال 1397 برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 30 برنامه با محوریت کانون فرهنگی مساجد در هفت بخش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات کتابخوانی و اجرای دوره آموزشی کتابداران، برگزاری جشنواره ورزشی جام کرامت، برگزاری جشنواره کارگاه آموزشی انیمیشن، برگزاری جشنواره فیلم 100 ثانیه با عنوان کاری نو از جمله برنامه‌های این اداره‌ کل در سال جاری است.

فضیلت ادامه داد: تعداد کانون‎های فرهنگی مساجد در استان گلستان 628 کانون است که امسال بر تعداد آنها افزوده خواهد شد و 139 کتابخانه مخزن‌دار در این کانون‌های استان وجود دارد که در حال فعالیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر 22 هزار و 892 نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و 44 هزار و 200 نفر عضو کانون‌های فرهنگی مساجد هستند و در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

فضیلت گفت: 18 کانون تخصصی و 70 هسته پژوهشی در بخش کانون‌های فرهنگی مساجد فعالیت دارند و 68 کتابخانه باز در مساجد وجود دارد و در سال گذشته 46 برنامه در کانون‌های فرهنگی مساجد استان اجرا شده است.

وی درباره سفر وزیر ارشاد به استان گلستان که فردا به گلستان سفر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: سفرهای وزیر ارشاد به دو صورت انجام می‌شود و سفر اخیر وزیر سفر مناسبتی است و برای شرکت در یک مراسم خاص حضور پیدا خواهد کرد و فرصتی برای نشست خبری وجود ندارد و بنا بود با توجه به وضعیت پروازها قرار بود وزیر محترم ارشاد یک روز جلوتر از مراسم به استان سفر کنند اما این برنامه لغو شد اما چند نوبت پیشنهادی را به دفتر وزیر ارشاد ارائه کردیم که سفر دو یا سه روزه باشد.

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی گلستان درباره انتقاد یکی از خبرنگاران درباره حمایت کمرنگ این اداره‌کل از نشریات، هفته‌نامه‌ها و رسانه‌های استان، تصریح کرد: کار رسانه‌ای کار تخصصی و حرفه‌ای است که نیاز به دانش و مهارت دارد و هر کار تخصصی که دانش و مهارت همراهش باشد رقابت ایجاد خواهد کرد و در هر رقابتی پیشی گرفتن و بازماندن از پیشرفت وجود دارد.

فضیلت بیان کرد: رسانه‌ها باید با وضعیت موجود خود را هماهنگ کنند و نباید صفر تا 100 کار نشریات و رسانه‌های استان را اداره‌کل تامین کند و مطبوعات بخش خصوصی محسوب می‌شوند  باید خودشان هزینه‌ها را تامین کنند.

فضیلت درباره کمتر برگزار شدن مراسم‌های بزرگ برای شعرا و افراد فاخر استان همانند مخدومقلی فراغی گفت: مخدومقلی تنها به ترکمن‌ها تعلق ندارد و همه ترکمن‌هایی که در سراسر دنیا پراکنده هستند این موضوع برایشان اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: مختومقلی به یک حلقه اتصال برای بخش اتحاد و انسجام ملی و اسلامی تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تقرفه بین شیعه و سنی است و گرامیداشت مخدومقلی فراغی بهترین سرمایه‌گذاری برای وحدت شیعه و سنی است.

فضیلت تاکید کرد: ما مفاخری مثل فخرالدین اسعد گرگانی داریم اما هیچکدام از مفاخر خواستگاهی همانند مختومقلی فراغی را ندارد.

وی گفت: ما در همسایه کشورمان کشور ترکمنستان را داریم و گرامیداشت مختومقلی فراغی بهترین بهانه‌ای برای توسعه فرهنگی و سیاسی است که این مسائل برای کشور ارزشمند است.

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: حافظ و سعدی همچنین خواستگاه و شرایط اجتماعی، فرهنگی و منطقه‌ای همانند مختومقلی فراغی را ندارد.

فضیلت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دعوت از میهمانان خارجی در مراسم گرامیداشت مختومقلی فراغی تاکید کرد: هیچ مهمان خارجی نداریم و تنها سفیر ترکمنستان دعوت شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار