رئیس سازمان میراث فرهنگی در گرگان:

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تا پایان دولت دوازدهم حدود یک‌هزار و 250 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که این تعداد پروژه به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

ایجاد 16 هزار شغل تا سال 1400 از طریق بوم‌گردی

به گزارش گلستان24؛علی‌اصغر مونسان صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 700 پروژه در حوزه گردشگری در حال اجراست که عمده بار آن روی سرمایه‌گذاران است تا پایان دولت دوازدهم حدود یک‌هزار و 250 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که این تعداد پروژه به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است تا پایان سال 1397 در امر اشتغال نقش مهمی در زمینه اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر ایفا کند.

مونسان بیان کرد: در زمینه اشتغال روستایی خوشبختانه دولت حدود 12 هزار میلیارد تومان منابع دیده است که از این مبلغ 2 هزار و 400 میلیارد تومان مربوط به بخش گردشگری و صنایع دستی است که با نرخ بسیار اندک تسهیلات ارزان قیمت 6 درصدی به راحتی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که قرار است در روستاها شغل ایجاد کنند.

وی با اشاره به اشتغالزایی در صنعت بوم‌گردی گفت: بوم‌گردی یکی از بخش‌های مهم است که با سرمایه حداقلی ایجاد اشتغالزایی می‌کند همچنین کمبودهای تخت و فضاهای اقامتی را جبران می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه طبیعت‌گردی نیز در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد، گفت: 2 هزار واحد بوم‎‌گردی را تا سال 1400 اضافه می‌کنیم که بیش از این تعداد پروژه را در سال 1397 محقق خواهیم کرد.

مونسان با بیان اینکه 16 هزار شغل از طریق بوم‌گردی به مجموعه اشتغال کشور اضافه می‌شود، بیان کرد: باید از ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد برای تقویت گردشگری و رونق اقتصادی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان سرآمد گردشگری خواهد شد، ابراز کرد: با اقداماتی که صورت گرفته و در آینده انجام خواهد گرفت استان گلستان می‌تواند مقصد گردشگری شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت منابع خوبی را در امر اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر در نظر گرفته است، گفت: بخش‌های متعدد حمایتی در زمینه گردشگری دیده شده و فضای خوبی برای اشتغال جوانان ایجاد خواهد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار