رئیس شورای هماهنگی اسلامی گلستان:

رئیس شورای هماهنگی اسلامی استان گلستان بر لزوم انتقال معارف امام خمینی (ره) در حوزه دین و سیاست به نسل جوان تاکید کرد.

معارف امام خمینی (ره) در حوزه دین و سیاست به نسل جوان منتقل شود

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی صبح در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید به عملکرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم تا نسل جوان از افتخارات این نظام الهی آگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دستاورد امام خمینی (ره) حیات اسلام است، تصریح کرد: حیات اسلام پایان استبداد است استبداد خاندانی که همه چیز را اعم از اموال عمومی و حیثیت افراد که در قبضه خودشان قرار داده بودند لذا انقلاب اسلامی به استبداد ستمشاهی پایان داد، امام راحل ختم سلطنت طاغوتی را اعلام کرد که اینها جزو افتخارات انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی اسلامی گلستان با اشاره به اینکه استقرار حکومت اسلامی از دیگر افتخارات این نظام است، افزود: نسل جوان نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و چگونه سلطنت ستمشاهی سرنگون شد و حکومت دینی روی کار آمد برای اینکه آگاهی آنها از این مهم عمیق نیست.

احمدی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت جزو افتخارات انقلاب اسلامی است، بیان کرد: امروز ایران امن‌ترین کشور در منطقه و جهان است این افتخار مهم باید برای نسل جوان بیان شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی و هسته‌ای با اعتماد به نفسی که امام راحل و اسلام ایجاد کردند این نظام اکنون در رده‌های بالای جهان قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی اسلامی گلستان با اشاره به اینکه احیای هویت دینی سرمطلع افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: سازندگی و پیشرفت که در آرمان‌های امام راحل بود باید در حوزه عملکردی نظام اسلامی تبیین شود.

احمدی با تاکید بر اینکه کوتاهی نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از هیچ نظام و نهادی پذیرفتنی نیست، گفت: آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) باید به نسل جوان منتقل شود و یکی از مهمترین ایام برای تبیین این موضوع 14 و 15 خرداد است.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا با همه توان در زمینه گرامیداشت ارتحال امام و قیام 15 خرداد پای کار باشند و افزود: امام راحل در تک تک سلول‌های انقلاب اسلامی وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی اسلامی گلستان بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی اعم از تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، دانشگاه، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، ائمه جمعه و جماعات برای تبیین چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

احمدی با اشاره به اینکه باید از تمام لحظات ایام 14 و 15 خرداد استفاده شود، اظهار کرد: جریان سازی معارف امام راحل در حوزه دین و سیاست را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید نسبت به مسئله 14 و 15 خرداد رفتار و عملکرد عادی داشته باشند، گفت: اینکه در حوزه تصمیم سازی از اندیشه صادق هدایت حمایت می‌شود جای تاسف است صادق هدایت یک انسان منفو مطرود است اما از ایشان در یک جلسه کلان استانی دعوت می‌کنند تا اندیشه‌های آن را ترویج کنند اما نسبت به اندیشه‌های امام راحل بسیار کوتاهی می‌شود که این مسئله جای نگرانی دارد.  

رئیس شورای هماهنگی اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه در حوزه نرم افزاری و معارف امام خمینی (ره) باید بیشتر کار شود؛ نقش دستگاه‌های اجرایی، مبلغان، مروجان، نخبگان و رسانه‌ها را در این زمینه مهم خواند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار