جلسه هم‌اندیشی زنان فرهیخته با عنوان "زن از دیدگاه امام خمینی (ره)" با حضور شماری از مسئولان و بانوان فرهیخته استان گلستان در گرگان برگزار شد.

همایش "زن در نگاه امام خمینی(ره)" در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24، فائزه عبداللهی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان ظهر امروز در نشست زنان فرهیخته استان گلستان با عنوان " زن در نگاه امام خمینی(ره)" اظهار داشت: زنان می‌توانند نقش موثری در تحکیم وتعالی خانواده داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سیره عملی خویش همواره نقش آفرینی بانوان را  در تحکیم خانواده مورد توجه قرار  داده‌اند، افزود: زنان در توانمندسازی نهاد خانواده و در پی آن جامعه می‌توانند حضور موثری داشته باشند و این امر باعث ساخته شدن جامعه خواهد شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: امام خمینی(ره) وضعیت زنان جامعه را متحول ساخت و آن‌ها را در مسیر اسلام و ارزش‌های الهی هدایت کرد و از بی‌هویتی، بی‌بندوباری و ابتذال، به سوی عزت‌خواهی، کمال‌جویی، تحول فکری و روحی هدایت کرد و به اوج انسانیت ارتقاء بخشید.

عبداللهی با اشاره به شعار سال که به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی نامگذاری شده، هدف از این نشست، ادامه مسیر معمار کبیر انقلاب و پیروی از زعامت مقام معظم رهبری، در راستای دستیابی به راهکارهای عملی شعار سال و تاکید بر سیره عملی امام راحل در خصوص زنان و خانواده، است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز در این همایش گفت: بیش از 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و می توانند در همه حوزه‌ها حضور پر رنگی را داشته باشند.

علی اصغر طهماسبی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی با وجود شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها متأسفانه آسیب‌پذیری خانواده بیشتر شده و نقش زن به عنوان سنگردار هویت خانواده، در پیش‌گیری از آسیب‌ها بسیار تعیین‌کننده است.

وی اظهار داشت: بانوان ما امروز در الگوپذیری از حضرت زهرا(س) و بی بی زینب(س) سرآمد همه زنان جهان هستند و عشق به اسلام و اهل بیت در وجود زنان جامعه متبلور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ارتقاء امور تربیتی خانواده، تعمیق باورهای دینی با رویکرد توسعه، اصلاح فرهنگ مصرف در خانوارها، تأمین سلامت و امنیت غذایی افراد خانواده و ایجاد فضای امن و آرام در محیط خانه را از مهم‌ترین وظایف بانوان مسلمان ایرانی اعلام کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار