استاندار گلستان گفت: باید در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گام‌های بزرگی برداشته شود تا عقب‌ماندگی استان جبران شود و گلستان با یک‌هزار میلیارد تومان به توسعه نمی‌رسد و باید توسعه را همه‌جانبه در استان دنبال کرد.

عقب‌ماندگی ‌گلستان در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی جبران شود

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی جوانان، ‌سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت:‌ در جلسات متعددی در کارگروه‌ها و نشست‌ها به جوانان و تشکل‌های مردم‌ نهاد توجه می‌کنیم.

وی تصریح کرد:امید داریم با وحدت و همدلی شاهد هموار شدن مسیر توسعه استان گلستان باشیم. نمی‌توانیم تنها با یک محور گردشگری یا کشاورزی مسیر توسعه را در استان گلستان به وجود بیاوریم.

‌هاشمی افزود: مسائل زیست‌محیطی و کارخانه‌های تولید کننده زیادی در استان فعال هستند،‌ در سال‌های گذشته تنها با یک محور و نگاه به آن، به دنبال توسعه بودیم.

وی یادآور ‌شد: ‌در حوزه کشاورزی استان گلستان حق این استان نبود که تنها 30 هزار هکتار زمین در استان زهکشی شود،‌ با تلاش‌های که امسال انجام می‌شود در سال 1397 و 1398 به اندازه 5 سال آینده زهکشی در استان گلستان داشته باشیم.

استاندار گلستان تاکید کرد:‌ اعتقاد داریم در طول 5 سال گذشته دولت اعتماد را به جوانان داشته و ما با همت بیشتری به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

هاشمی گفت:‌ با توجه به قدمت بالای 7 هزار سال ‌گلستان، مکان‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیری در استان داریم و قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده اما کافی نیست.

وی عنوان کرد:‌ باید در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گام‌های بزرگی برداشته شود تا عقب‌ماندگی استان جبران شود. استان گلستان با یک‌هزار میلیارد تومان به توسعه نمی‌رسد و باید توسعه را همه‌جانبه در استان دنبال کرد.

‌هاشمی یادآور شد:‌ در برنامه سال 1397 گرچه عنوان شد 2 هزار مرکز اقامت‌گری بوم‌گردی در کشور اتفاق بیافتد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قول آن را دادند که 100 مرکز اقامت‌گری بوم‌گردی داشته باشیم اما اعتقاد داریم ٢� درصد از روستاهای ما باید از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: ‌در تلاش هستیم سالی 4 تا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مالی در استان گلستان اتفاق بیفتد.

استاندار گلستان اظهار داشت:‌ باید در مسیر توسعه با وحدت تلاش کنیم تا مشکلات و موانع توسعه در استان حل شود،‌ در صحبت‌های انجمن‌های مردمی شنیده می‌شد که دستگاه‌های دولتی همکاری لازم را ندارند اما امروز به این گونه نیست و دستگاه‌ها برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری تلاش می‌کنند.

هاشمی افزود:‌ در حوزه دیوار دفاعی گرگان انتظار بود پیش از این، میراث تاریخی احیاء می‌شد و بسیاری از مکان‌های تاریخی و گردشگری ما می‌تواند توفیق خوبی برای گردشگری استان به همراه داشته باشد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار