مدیرکل اوقاف گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از ایجاد پژوهشکده وقف و موقوفات در استان خبر داد و گفت: امید است با همکاری و مشارکت مسوولان ذیربط این مهم در استان تحقق یابد.

پژوهشکده وقف و موقوفات در گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در همایش بنیاد موقوفه البرز و اهدای جایزه البرز به 150 دانش آموز نخبه که در کانون طاها گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی با نام اسلام و قرآن در همه زمینه ها با جهان رقابت دارد که این مهم نیازمندی‌های ما را در برابر مستکبران کم می‌کند یا از بین می‌برد.
وی با بیان اینکه امید است با حمایت از کالای ایرانی در راستای پیشرفت و توسعه کشور گام برداریم، بیان کرد: نگاه مرحوم البرز پیشرفت علمی بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: یکی از اعمالی که برای انسان بهترین محسوب می‌شود وقف است طوری که پیامبر (ص) و امام علی (ع) بر وقف اهتمام داشتند.
سهرابی با بیان اینکه مال و جان برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌شود که یکی از آنها شهیدی است که جان خود را تقدیم می‌کند و دیگری مالی است که وقف می‌شود، یادآور شد: نام مرحوم البرز که در راه وقف گام برداشت برای همیشه ماندگار است.

وی اذعان کرد: از 150 دانش آموز نخبه و پنج دانش آموز نخبه قرآنی که امروز از آنها تجلیل می‌شود اگر در آینده به موفقیتی برسند آن موفقیت موجب اجر و ثواب برای مرحوم البرز می‌شود و روح آن بزرگمرد را شاد می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با قدردانی از بنیاد البرز، خاطرنشان کرد: این همایش علاوه بر اینکه برای دانش آموزان مشوق و کمک محسوب می‌شود در رشد علمی و معنوی آنها نیز اثرگذار است.
سهرابی با بیان اینکه باید شعار همه واقف باشیم را در جامعه ترویج کنیم، ابراز کرد: اسلام راه‌های متعددی را برای گام برداشتن انسان در راه کارهای خیر برگزیده است.
وی با بیان اینکه شعار ما در همایش امروز «وقف، علم و فناوری» است، تاکید کرد: امید است همه در راستای ترویج وقف علم و فناوری در جامعه تلاش کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از ایجاد پژوهشکده وقف و موقوفات در استان خبر داد و اذعان کرد: امید است با همکاری و مشارکت مسوولان ذیربط این مهم تحقق یابد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار