نور قلی‌پور:

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بر اساس نص صریح قانون نباید تفاوتی میان اعضای هیأت علمی شاغل در مجلس و دولت باشد، گفت: وزارت علوم بر خلاف قانون عمل می‌کند.

وزارت علوم میان اعضای هیأت علمی شاغل در مجلس و دولت فرق می‌گذارد

به گزارش گلستان24؛ رامین نورقلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به سوال خود از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: بر اساس  آیین نامه داخلی  مجلس، اعضای هیأت علمی مأمور به مجلس نباید از قانون افزایش رتبه و سنوات مندرج در قانون که شامل تمامی اعضای هیأت علمی می‌شود، مستثنی شوند ولی وزارت علوم این استثنا را قائل شده است و افزایش رتبه و ترفیعات را برای این افراد در نظر نمی‌گیرد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع هیأت علمی شاغل در مجلس نیز  که عمدتا مشاوران نمایندگان مجلس هستند، باید به مانند سایر کارکنان دستگاه‌های دولتی مشمول ترفیعات قانونی خود شوند و ایم مهم با وجود نص صریح قانون قانون اجرایی نمی‌شود.

وی یادآور شد: پیش از طرح سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این مسئله را از معاونت قوانین مجلس سوال کردیم که در پاسخ مکتوب این معاونت صراحتا آمده است که اعضای هیات علمی مأمور به مجلس و مشاوران نمایندگان مشمول ترفیعات و ارتفاع سالانه می شوند.

نور قلی‌پور ادامه داد: این سوال ناظر بر یکی از مواد آیین نامه داخلی مجلس و طرح استفساریه‌ای در این خصوص است و در متن مواد قانونی شرایط اعضای هیئت علمی مأمور به مجلس قید شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: طرح این سوال به منظور فهم علت مقاومت وزارت علوم در برابر قانون و به منظور شفاف شدن فضا و دلیل علت سرباز زدن وزارت علوم از اجرای قانون است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار