مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه پژوهشکده وقف در گلستان راه‌اندازی می‌شود،گفت: حرکت عظیمی را مرحوم البرز به وجود آورد تا بتوانیم پیشرفت علمی را در کشور شاهد باشیم و امید داریم با همکاری مسئولان بتوانیم در مسیر پیشرفت علمی گام برداریم.

 پژوهشکده وقف در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در همایش تجلیل از ١٥� دانش‌آموز برتر استان گلستان در پنجاه‌ ‌و ششمین سال همایش اعطاء جایزه موقوفه البرز، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در پیشرفت علمی در سطح جهان با کشورهای مطرح در رقابت است و نام ایران اسلامی را سرفراز نگه داشته است.

وی تصریح کرد: این پیشرفت علمی سبب می‌شود که وابستگی ما به تکنولوژی و محصولات خارجی کم شود و امیدواریم در سال حمایت از کالای ایرانی توجه به تولیدات داخلی با توجه به این سنت حسنه گسترش یابد.

‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان‌ با بیان اینکه پژوهشکده وقف در گلستان راه‌اندازی می‌شود، ‌ادامه داد: حرکت عظیمی را مرحوم البرز به وجود آورد تا بتوانیم پیشرفت علمی داشته باشیم،‌ و مستحضر هستید یکی از اعمالی که برای انسان جز بهترین‌ها ماندگار می‌ماند وقف است.

‌سهرابی تاکید کرد: باید همه واقف باشیم تا بتوانیم از این فیض عظیم آن بهرمند باشیم،‌ با این شعار همه ما می‌توانیم از موقوفات و فیض الهی که دارد، بهره‌مند شویم.

‌وی افزود: صدقه‌جاری از موضوعاتی است که پیامبر اکرم(‌ص)‌ فرمودند که از انسان به یادگار می‌ماند و بر این اساس است که یاد مرحوم البرز که نام موقوفه و وقف را گرفته در تاریخ باقی می‌ماند.

‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد:‌ مرحوم البرز آخرین خانه‌ای که داشت نیز وقف می‌کند و در یک هتل اسکان می‌گزیند و این به علت شناخت اهمیت وقف این مردم بزرگوار است.

سهرابی یادآور شد: این همایش می‌تواند مشوق و کمکی برای رشد علمی و معنوی دانش ‌آموزان باشد. این جایزه می‌تواند تاثیرات بسزایی بر این دانش‌آموزان داشته باشد که از برکت این پول موقوفه برای پیشرفت‌های علمی خود استفاده کنند.

‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد:‌ باید بتوانیم شعار "همه واقف باشیم" را در جامعه ترویج دهیم و اسلام راه‌های متعددی برای وقف باز کرده است.

حسین ‌حاجی‌بزرگی،‌‌ مدیر بنیاد البرز هم در این همایش اظهار داشت:‌ هدف از برگزاری همایش البرز اعطای جایزه به دانشمندان و پژوهشگران برگزیده، سپا‌هیان دین و دانش،‌ دانش‌آموزان ممتاز و اعطای جایزه به دانش‌آموختگان ممتاز است.

وی تصریح کرد:‌ 3 همایش در سطح ملی و ٧ همایش در سطح استان‌های کشور تحت عنوان همایش البرز برگزار شده که در این همایش‌ها به یک‌هزار نفر مبلغ ٣ میلیارد تومان جوایز اهدا شده است.

مدیر بنیاد البرز ادامه داد: در همه استان‌ها برای تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز 100 نفر در نظر گرفته می‌شد اما در استان گلستان به علت کثرت جمعیت و کثرت دانش‌آموز 150 نفر در نظر گرفتیم.

در این مراسم از 150 دانش‌آموز ممتاز و نخبه استان گلستان قدردانی شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار